BRATISLAVA - Telefonovanie za volantom rozptyľuje vodiča oveľa viac než najvýrečnejší spolujazdec. Podľa amerických vedcov nepomáha v tomto prípade ani používanie hands-free zariadení, kedy je telefón vo vozidle iba voľne položený alebo upevnený.
Dôvod je jasný - spolujazdec veľakrát môže slúžiť ako druhý pár očí a pomôcť šoférovi pri vedení motorového vozidla. V prípade mladých vodičov dokáže telefonovanie počas jazdy znížiť ich schopnosť reagovať na úroveň päťdesiatnikov či starších vodičov.
"Spolujazdec slúži ako druhý pár očí. Dokáže vodičovi poradiť, navigovať ho. Na rozdiel od telefonujúcich je spolujazdec schopný prispôsobiť konverzáciu a komunikáciu k stavu v doprave," uviedol autor štúdie z University of Utah Lee Strayer.
"Spolujazdec slúži ako druhý pár očí. Dokáže vodičovi poradiť, navigovať ho. Na rozdiel od telefonujúcich je spolujazdec schopný prispôsobiť konverzáciu a komunikáciu k stavu v doprave," uviedol autor štúdie z University of Utah Lee Strayer.