BERLÍN - Celovečerné hrané i rôzne dokumentárne filmy, televízne seriály, ale aj politické, spoločenské, kultúrne a módne relácie, ktorých cieľovou skupinou budú gayovia predovšetkým vo veku 18-24 rokov, vytvoria programovú štruktúru novej nemeckej televíznej stanice Timm TV, ktorá začne s vysielaním v sobotu večer.
Nový komerčný televízny kanál, prvý neplatený svojho druhu v Nemecku, sa chystá divákom ponúknuť aj pôvodné programy. Bude voľne dostupný v digitálnej sieti na celom území spolkovej republiky, ako aj prostredníctvom satelitu Astra.
Spomedzi pôvodných relácií tvorcovia vyzdvihli napríklad program Upgrade, cestovnú reláciu v súlade so záujmami homosexuálneho publika; Homecheck, program, ktorý bude zrejme sprostredkovávať rendezvous potenciálnych záujemcov o nové partnerské homosexuálne vzťahy, alebo vlastný magazínový formát pracovných dní Timmtoday.
Kanál chce však plniť aj úlohy v oblasti osvety o právach príslušníkov homosexuálne orientovaných občanov, ako aj pravidelne vo večernom vysielacom čase prinášať rozhovory s prekvapujúcimi hosťami. V Nemecku žijú podľa odhadov asi tri milióny homosexuálne orientovaných mužov - ambície nového televízneho programu prilákať k obrazovkám najmenej 30.000 divákov tak neznejú nerealisticky.
Na vytváraní programu Timm TV, ktorá bude mať štyroch moderátorov, sa bude podieľať šesť desiatok spolupracovníkov, z ktorých sú dve tretiny homosexuálne orientované. Pôvodne mal projekt odštartovať už na jeseň roku 2007. Od soboty 1. novembra 2008 sa napokon začína pravidelné vysielanie nového kanála.