TOKIO - Láska Japoncov ku zvieratám sa vyprofilovala v Tokiu do posledného výkriku módy v oblasti kaviarní. Ide o podniky, kde okrem čašníkov pracujú i mačky, ktoré robia zákazníkom spoločnosť a venujú im svoju prítulnosť, napísala agentúra EFE.
Na tom, že táto myšlienka sa ujala práve v Japonsku, nie je nič divného, pretože tretina ľudí tam žije osamelo a pocit samoty je tam jeden z najrozšírenejších na svete. Za pol hodiny pobytu v obklopení mačkami sa platí 500 jenov (asi 100 korún, 3,32 eur), za každých ďalších desať minút je to 150 jenov. Servírujú sa nápoje ako káva, čaj, šťavy i pivo, ale nie jedlo.
Svoje vlastné mačky si zákazníci priniesť nemôžu. Mačky, ktoré v kaviarni pracujú, majú od necelého roku do troch rokov. Skôr ako sa s nimi zákazníci môžu pomaznať, musia si umyť ruky zvláštnym mydlom a potom liehom.
Jeden z pravidelných návštevníkov mačacích kaviarní agentúre povedal, že vzhľadom k tomu, že majitelia mačky väčšinou nevenčia, nemôžu spoznať iných majiteľov a vymieňať si s nimi skúsenosti. "Do mačacích kaviarní chodím rád, i keď sám mám doma tri. Ale aby nežiarlili, nosievam im potom nejaký darček," prezradil tento milovník mačiek.
Zákazníci sú zo všetkých vekových kategórií, od dospievajúcich až po sedmdesiatročných, muži i ženy. Cez poludnie chodí i dosť okravatovaných mladých ľudí, čo majiteľka pripočítava stresu, ktorý prežívajú v práci. S mačkami sa podľa nej cítia voľnejšie, než by se cítili napríklad so psami, ktorí vyžadujú pozornosť, zatiaľ čo mačky sa jej nedomáhajú.