ADELAIDE - Austrálska krčma dostala pokutu po tom, čo jej pokus o naoko nevinnú propagačnú kampaň dopadol katastrofálne. Zákazníčkam, ktoré si po vstupe do podniku vyzlečú podprsenku, ponúkali drinky zadarmo. Ich heslom bolo: čím väčší košík, tým väčšia odmena.
Austrálsky podnik Woolshed v meste Adelaide ponúkol hostkám bezplatné nápoje výmenou za podprsenky s heslom: "Čím väčšie, tým lepšie." Úrady však pobavené neboli a bizarnú kampaň vyhodnotili ako porušenie kódexu. "Propagácie založené na pohlaví vrátane tých, ktoré objektivizujú ľudí, nielenže nie sú v súlade s očakávaniami komunity, ale sú aj v rozpore s kódexom. Tematické večery a iné propagačné akcie môžu byť pre licencované miesta skvelým spôsobom, ako prilákať zákazníkov, ale musia existovať primerané štandardy," uviedol komisár pre likéry a hazard Dini Soulio.
V dôsledku neprimeranej kampane tak krčma dostala pokutu vo výške 3897 austrálskych dolárov (2340 eur). V už vymazanej reklame na Facebooku, zverejnenej v júni, personál nabádal zákazníčky, aby "zavesili podprsenku na trám.". Mali tak získať nápoj zadarmo a čím väčšie košíky, tým väčšia odmena. Podľa online plagátu by ste za košík veľkosti A dostali jeden nápoj zadarmo, za košík veľkosti B dva a za košík veľkosti C až tri nápoje. Na stenách nočného klubu boli vyvesené podprsenky, aby povzbudili ostatné zákazníčky. Sociálne siete však čoskoro zaplavili nahnevané komentáre o mizogýnnej a urážlivej kampani.
"Práve sme posunuli ženské pohlavie späť o niekoľko desaťročí," napísal jeden z komentujúcich. "Bol to hrozný nápad od začiatku. Ktokoľvek s tým prišiel a potom to dovolil zdieľať, mal by mať veľké problémy, vážne nevhodná vec," uviedol ďalší. Predstavitelia podniku následne zverejnili vyhlásenie, v ktorom vyjadrili ľútosť nad rozporuplnou kampaňou.
"Úprimne sa ospravedlňujeme za skutočnosť, že tento príspevok vyvolal u niektorých našich zákazníkov nepríjemný pocit a hanbu, pretože to nikdy nebolo naším zámerom. Na základe spätnej väzby od našej komunity sme zrušili propagáciu a pripravujeme nápady na rôzne akcie, ktoré podporujú zábavné, bezpečné a inkluzívne prostredie pre všetkých." Zároveň prisľúbili, že v budúcnosti bude vrcholový manažment kontrolovať všetky propagačné aktivity, aby zabezpečili, že sa podobná situáciu už nebude opakovať.