LONDÝN - Britská nízkonákladová letecká spoločnosť EasyJet zrušila približne 1700 letov na zvyšok júla a augusta. Po zrušení letu, aj v Británii, má zákazník nárok na vrátenie peňazí alebo alternatívny let. Nespokojní pasažieri, ktorí dostali druhú možnosť, teraz zúria.
Z 90 000 letov plánovaných na zvyšok letných prázdnin zrušili aerolinky EasyJet približne 1700 letov, najmä z londýnskeho letiska Gatwick, uviedla agentúra Reuters. To ovplyvnilo dovolenkové plány približne 180 000 zákazníkov, z čoho 95 percent už bolo prerezervovaných na alternatívny let. To sa ale zákazníkom nepáčilo.
Jedna cestujúca po tom, čo jej bol zrušený let z cyperskej Larnaky do Liverpoolu, napísala na Twitter: "Hotel, do ktorého som bola umiestnená, bol strašný! Jedna hviezdička, ak vôbec. Prišla som o druhej ráno, nespala som ani chvíľku. Ubytovanie bolo špinavé a plné švábov, posteľ bola hrozná. Toto nie je spôsob, ako zaobchádzať s platiacimi zákazníkmi."
Ďalšia nespokojná pasažierka sa posťažovala na Twitteri. "Ďakujeme, že ste dnes večer zrušili náš let domov z Lanzarote a takmer o polnoci ste nás odbavili v najnechutnejšom a najnebezpečnejšom hoteli na ostrove. Musím spať na podlahe, pretože stropný ventilátor, ktorý tu visí, sa nedá vypnúť bez toho, aby som sa pri tom zranila." Iný zákazník zas po zrušení letu do Dalamanu v Turecku minul navyše v prepočte približne 400 eur na trojhodinovú jazdu taxíkom z Bristolu do Lutonu, aby stihol alternatívny let.
Hovorca EasyJet uviedol, že spolupracujú s poskytovateľom hotelov na zabezpečení ubytovania a stravovania na noc pre tých zákazníkov, ktorí ich potrebujú. "Je nám ľúto, že toto ubytovanie nesplnilo štandardy niektorých zákazníkov, a preto to na základe ich spätnej väzby preverujeme s naším poskytovateľom hotela."
Letecká spoločnosť pre Sky News priblížila, že spomínané zrušenia letov boli spôsobené štrajkami riadiacich letovej prevádzky v Európe a vplyvom uzavretia vzdušného priestoru v dôsledku vojny na Ukrajine. Navyše sa toto odvetie stále spamätáva z nedostatku zamestnancov na zvládnutie zvýšeného dopytu leteckých služieb po pandémii.