Newyorčan zažaloval leteckú spoločnosť JetBlue Airways Corp. za to, že ho pilot donútil vzdať sa miesta na sedenie a väčšinu vyše päťhodinového letu zo San Diega do New Yorku musel tráviť na toalete.
Gokhan Mutlu požaduje ako odškodné dva milióny dolárov (v prepočte približne 40 miliónov slovenských korún). V žalobe uvádza, že mu pilot zhruba 90 minút po odlete nariadil, aby si šiel sadnúť na toalety a na svoje pôvodné miesto pustil letušku. Tá sa totiž sťažovala, že jej sedadlo je nepohodlné.
Mutlu cestoval zadarmo na lístok, ktorý zamestnanci JetBlue môžu venovať priateľom. Keď letuška odmietla sedieť na svojom sedadle, pilot nariadil Mutluovi, aby ju pustil sadnúť si na svoje miesto.
Mutlu si však nesmel miesto na sedenie s letuškou vymeniť, pretože jej sedadlo bolo určené len pre zamestnancov JetBlue. A tak pilot poslal Mutlua sadnúť si na záchod. Keď Mutlu protestoval, pilot mu povedal: "Ja som pilot a toto je moje lietadlo. Tu velím ja. Mali by ste byť vďačný, že môžete byť na palube."
Keď sa lietadlo dostalo do turbulencie, pasažierom nariadili sadnúť si. Mutlu však nemal žiadne sedadlo a na záchodovej mise nemal bezpečnostný pás. Mutlu tak žaluje spoločnosť JetBlue, pretože ohrozila jeho bezpečnosť tým, že mu v rozpore s federálnymi zákonmi neposkytla miesto na sedenie, vybavené bezpečnostným pásom.