TULSA - Manželia Jesse a Deedee O'Dellovci navštevujú miestnu pobočku Starbucksu v kalifornskej Tulse takmer denne posledných šestnásť rokov. Objednávajú si vždy ľadové americano a cappuccino, za ktoré až doteraz platili okolo desať dolárov. Posledná objednávka ich však stála takmer 4500 dolárov.
Manželia si omyl nevšimli hneď. O pár dní neskôr bola Deedee s deťmi v obchode, kde použila rovnakú kartu na nákup. Na jej prekvapenie karta ostala zamietnutá. "Skúsila som to znovu, pretože som vedela, že peniaze sú určite na účte. Robila som to znova a znova a znova, kým si neuvedomila, aké je to veľmi trápne. Tak som vyšla z obchodu a povedala som, že sa hneď vrátim a skontrolovala som účet."
Žena zistila, že Starbucks zaúčtoval jej manželovi pri poslednom nákupe dodatočný poplatok vo výške 4 444,44 dolára (4120 eur). Ten v súvislosti s incidentom kontaktoval okresného manažéra prevádzky. "Povedal mi, že majú problém so svojou sieťou," uviedol Jesse.
Kaviareň im následne poslala dva samostatné šeky v celkovej sume 4 444,44 dolára. Peripetiám ale týmto ani zďaleka nebolo koniec. Keď O'Dellovci dostali šeky poštou, vložili ich na svoje bankové účty. "Na druhý deň nám zavolali z banky a povedali, že šeky sa vrátili späť. Pomysleli sme si, ako môže Starbucks nemať peniaze," povedal Jesse. Kontaktoval preto ich zákaznícku linku, dovolať sa mu podarilo až na 30. či 40-krát. Pracovník na linke ich ubezpečil, že im pošú nové šeky, ale k dnešnému dňu nič nedostali.
Manželia majú štyri dcéry, takže ich rodinný rozpočet je značne napätý. Pre incident museli zrušiť rodinnú dovolenku, pričom im prepadli aj letenky. Od transakcie uplynul asi mesiac a Starbucks im stále nevrátil peniaze, ktoré im naúčtoval neprávom.
Zástupca obchodného reťazca informoval, že sú si vedomí situácie, ktorú spôsobila ľudská chyba. Spoločnosť podľa jeho slov už komunikovala s rodinou o refundácii a problém už bol vyriešený. Zákazníci by mali každým dňom dostať šeky poštou. "Dúfame, že sa čoskoro všetko vyjasní a všetko bude v poriadku, ale toto je niečo, čo spôsobilo obrovský tlak v rodine. Dúfajme, že iní ľudia niečím takým nebudú musieť prejsť. Vrelo odporúčam, kontrolujte si vždy účty," uzavrel O'Dell.