TEL AVIV - Používanie takzvaných smajlíkov a emodži obrázkov v e-mailoch sa už stalo bežnou praxou. Nemali by sa však veľmi používať v pracovnej komunikácii, pretože vzbudzuje menšiu autoritu. Tvrdia to experti z Telavivskej univerzity, ktorí závery svojej štúdie zverejnili vo vedeckej databáze ScienceDirect.
"Dnes sme všetci zvyknutí komunikovať prostredníctvom obrázkov a vďaka sociálnym sieťam je taká komunikácie jednoduchšia a veselšia. Nás výskum ale varuje; v niektorých situáciách, najmä v práci či obchodnom prostredí sa taký spôsob poskytovania informácií nemusí vyplatiť, pretože signalizuje slabšie postavenie," citoval zo správy vedcov izraelský denník The Times of Israel. "Naša rada znie: dobre si rozmyslite, či pošlete emodži ľuďom v práci alebo niekomu, u koho chcete mať autoritu," odporúčajú.
Osoby, ktoré používali verbálnu komunikáciu, boli v tomto prieskume vnímané ako silnejšie a váženejšie. Odborníci skúmali napríklad aj vnímanie piktografov na firemných tričkách. Väčšiu autoritu vzbudzovali tie s nápisom než s obrázkami.