Ikarus 280 dojazdil. (Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Plechovým, často poriadne hlučným bohatierom ciest odzvonilo. Veľkokapacitné Ikarusy 280, ktoré premávali po metropole tridsaťštyri rokov, v týchto dňoch končia.
Dopravný podnik ich v sobotu vypravil na rozlúčkové jazdy po bývalých trasách. Do pristavených mašín sa nahrnuli stovky nadšencov. Počas jazdy sa jeden pokazil, a tak dopraváci pristavili ďalší.
Na rozlúčkovú jazdu prišli ľudia zo Slovenska, Česka, Maďarska a Poľska. "Vychutnávame si jazdu takýmto už historickým autobusom," povedal Zdeněk Nesiba (53) z Brna. V čase najväčšej slávy po Bratislave jazdilo približne 400 takýchto Ikarusov maďarskej výroby. V jednom z nich sme v sobotu na rozlúčkovej jazde narátali takmer dvesto cestujúcich. Ikarusy bývali skoro vždy preplnené cestujúcimi - najmä vysokoškolákmi v Mlynskej doline. Šoféri na toto vozidlo nedajú dopustiť.
"Bol jeden z najspoľahlivejších. Jazdiť na ňom bola zábava," povedal vodič Róbert Vreštiak (26). Počas sobotňajšej jazdy po meste sa jeden z autobusov pokazil. "V Devínskej Novej Vsi mu zlyhal alternátor. Operatívne nám pristavili další," dodal Vreštiak. Ikarusy v bratislavskej doprave síce postupne končia, ale nemali by skončiť v šrote. Do vypršania platnosti ich technických preukazov ich budú dopraváci ešte niekoľko dní využívať. Jeden je už v klube autobusových veteránov.
Najdlhšie slúžiaci: 17 rokov (november 1989 - marec 2007)
Najdlhšia linka č. 92: Petržalka - Most Lafranconi - Patrónka - Lamač – D. N. Ves (Volkswagen)
Najkratšia linka: Šafárikovo námestie - Ovsište
Rekord: 2. októbra 2003 sa do Ikarusu zmestilo 359 pasažierov - zápis do Guinnessovej knihy svetových rekordov
Na rozlúčkovú jazdu prišli ľudia zo Slovenska, Česka, Maďarska a Poľska. "Vychutnávame si jazdu takýmto už historickým autobusom," povedal Zdeněk Nesiba (53) z Brna. V čase najväčšej slávy po Bratislave jazdilo približne 400 takýchto Ikarusov maďarskej výroby. V jednom z nich sme v sobotu na rozlúčkovej jazde narátali takmer dvesto cestujúcich. Ikarusy bývali skoro vždy preplnené cestujúcimi - najmä vysokoškolákmi v Mlynskej doline. Šoféri na toto vozidlo nedajú dopustiť.
"Bol jeden z najspoľahlivejších. Jazdiť na ňom bola zábava," povedal vodič Róbert Vreštiak (26). Počas sobotňajšej jazdy po meste sa jeden z autobusov pokazil. "V Devínskej Novej Vsi mu zlyhal alternátor. Operatívne nám pristavili další," dodal Vreštiak. Ikarusy v bratislavskej doprave síce postupne končia, ale nemali by skončiť v šrote. Do vypršania platnosti ich technických preukazov ich budú dopraváci ešte niekoľko dní využívať. Jeden je už v klube autobusových veteránov.
Zaujímavosti o Ikaruse 280
Od roku 1974 do 1991: dodaných 761 kusovNajdlhšie slúžiaci: 17 rokov (november 1989 - marec 2007)
Najdlhšia linka č. 92: Petržalka - Most Lafranconi - Patrónka - Lamač – D. N. Ves (Volkswagen)
Najkratšia linka: Šafárikovo námestie - Ovsište
Rekord: 2. októbra 2003 sa do Ikarusu zmestilo 359 pasažierov - zápis do Guinnessovej knihy svetových rekordov