BOSTON - Pandémia spôsobená koronavírusom by mohla viesť k dlhodobému prechodu k práci z domu. Uviedla to výskumná spoločnosť Strategy Analytics. Vychádza pritom z výsledkov svojej štúdie, ktorá vyhodnocuje postoj viac ako 5 000 spotrebiteľov v Spojených štátoch, Nemecku, Británii a Číne.
„Všetky údaje signalizujú, že napriek všetkým problémom súvisiacim s pandémiou viacerí zamestnanci zistili, že práca z domu prináša výrazné zlepšenie kvality života, a neradi by o tieto výhody prišli, až sa ekonomika vymaní z krízy,“ uviedol viceprezident a hlavný analytik spoločnosti Strategy Analytics David Mercer.
Odporúčame: ANKETA Na prácu z domu majú ľudia odlišné názory: Ženino priznanie chytí za srdce každú matku
Zhruba 80 až 90 percent respondentov, ktorí počas pandémie pracovali z domu, uviedlo, že sa im tento spôsob práce páči. Iba necelá pätina zo všetkých respondentov by podľa prieskumu bola nešťastná v prípade, že by zamestnávateľ zaviedol prácu z domu povinne.
Štúdia s názvom "Práca z domu pred a po pandémii" okrem iného ukázala, že zamestnanci v USA, Británii a Nemecku majú v súvislosti s prácou z domu obavy najmä z nedostatočnej komunikácie s kolegami a z pocitu izolácie. Čínskych zamestnancov potom najviac znepokojuje, že im doma bude chýbať vybavenie potrebné k práci.
„Zamestnávatelia musia pochopiť dopady práce z domu na ich zavedené podnikateľské praktiky,“ upozornila Arleen Denqueová zo spoločnosti Strategy Analytics.
Prechod k práci z domu bude mať podľa Strategy Analytics dopad aj na životný štýl zamestnancov, vrátane nákupných zvyklostí, cestovanie a trávenie voľného času. „Obchodné značky musia identifikovať problémy aj príležitosti spojené s týmito podstatnými zmenami pracovného prostredia a životného štýlu,“ uviedla Denqueová.