USA - Podľa amerických odborníkov je pravidelný každodenný fyzický pohyb pre deti veľmi dôležitý nielen z hľadiska zdravia, ale tiež kvôli rozvoju mentálnych funkcii.
Deti, ktoré sa denne veľmi živo hrajú 20 až 40 minút, sú nielen v lepšej fyzickej kondícii, ale majú tiež aktívnejší mozog a sú inteligentnejšie.
Vedci z Medical College of Georgia sledovali skupinku 163 obéznych detí vo veku okolo 11 rokov po dobu troch mesiacov. Rozdelili ich do troch skupín, prvá nemala žiadnu fyzickú aktivitu po skončení školy, druhá cvičila či sa živo hrala aspoň 20 minút každé odpoludnie po škole a tretia robila to isté 40 minút.
Po troch mesiacoch boli deti testované a ukázalo sa, že skupina hrajúca sa denne aktívne 40 minút mala výrazne lepšiu schopnosť sebaovládania, plánovania a organizovania svojich aktivít a školských povinností v porovnaní s ostatnými skupinami. Ich kognitívne funkcie sa zlepšili o 4 body na stupnici merania. Skupina hrajúca sa denne 20 minút vykazovala približne polovičné zlepšenie.
V matematických schopnostiach k výraznému zlepšeniu nedošlo u žiadnej skupiny, rovnako tak sa nezlepšili schopnosti v čítaní. Skenovaním mozgu sa podarilo americkým vedcom zistiť, že cvičiace deti majú vyššiu neurálnu aktivitu v čelných oblastiach mozgu – oblastiach zodpovedných za riadenie výkonných funkcii. Aktívne sa hrajúce deti taktiež stratili za 3 mesiace až dve percentná tuku, čo je pomerne veľa vzhľadom k tomu, že u nich nedošlo k žiadnej úprave jedálnička.
Vedci z Medical College of Georgia sledovali skupinku 163 obéznych detí vo veku okolo 11 rokov po dobu troch mesiacov. Rozdelili ich do troch skupín, prvá nemala žiadnu fyzickú aktivitu po skončení školy, druhá cvičila či sa živo hrala aspoň 20 minút každé odpoludnie po škole a tretia robila to isté 40 minút.
Po troch mesiacoch boli deti testované a ukázalo sa, že skupina hrajúca sa denne aktívne 40 minút mala výrazne lepšiu schopnosť sebaovládania, plánovania a organizovania svojich aktivít a školských povinností v porovnaní s ostatnými skupinami. Ich kognitívne funkcie sa zlepšili o 4 body na stupnici merania. Skupina hrajúca sa denne 20 minút vykazovala približne polovičné zlepšenie.
V matematických schopnostiach k výraznému zlepšeniu nedošlo u žiadnej skupiny, rovnako tak sa nezlepšili schopnosti v čítaní. Skenovaním mozgu sa podarilo americkým vedcom zistiť, že cvičiace deti majú vyššiu neurálnu aktivitu v čelných oblastiach mozgu – oblastiach zodpovedných za riadenie výkonných funkcii. Aktívne sa hrajúce deti taktiež stratili za 3 mesiace až dve percentná tuku, čo je pomerne veľa vzhľadom k tomu, že u nich nedošlo k žiadnej úprave jedálnička.