PEKING - Do kurióznej situácie sa dostala posádka lietadla poľských aerolínií po tom, ako našiel mechanik na letisku v Pekingu chybu v hydraulike. Kapitán si myslel, že v 21. storočí všetko vyrieši kreditná karta, ale mýlil sa. Číňania trvali na hotovosti, a tak museli na opravu prispieť aj samotní cestujúci.
Okrem poplatkov za letenku, batožinu a prípadne prioritný vstup budú zrejme cestujúci v budúcnosti nútení prispievať aj na opravu lietadla. Ako sa totiž zdá, aj v čase platobných kariet a okamžitých bankových prevodov môže byť bezhotovostná platba veľký problém na medzinárodnom letisku. Svoje o tom vie posádka poľského národného prepravcu Polskie Linie Lotnicze (LOT), ktorému v Pekingu zlyhalo čerpadlo na hydraulike. Piloti nechápali, keď chlapík, ktorý mal vyriešiť problém, požadoval za opravu hotovosť a odmietal kreditnú kartu. Zúfalý personál lietadla nedokázal dať dohromady dostatočné množstvo peňazí, a tak musel zhruba 300 eur vyzbierať od pasažierov. Po desaťhodinovom čakaní sa lietadlo s 249 cestujúcimi konečne odpichlo zo zeme a vydalo sa smerom na Varšavu.
"Takýto postoj letiska nás úplne odrovnal. Všetkým cestujúcim touto cestou ďakujem a ospravedlňujem sa v mene celej spoločnosti za vzniknuté nepríjemnosti," uviedol hovorca aeroliniek Adrian Kubicki. Po pristátí dostali cestujúci svoje peniaze okamžite späť. "Nemôžem uveriť tomu, že na medzinárodnom letisku sa platby vybavujú s nejakým mechanikom, ktorý stojí a čaká priamo pri lietadle," krútil hlavou jeden z pasažierov Daniel Golebiowski.