BRATISLAVA - Prehrávače digitálnej hudby by za mobilný telefón, ktorý prehráva hudbu, vymenilo 57 percent mladých Ázijčanov. Najviac mladých, ktorí by s nadšením vymenili MP3 prehrávače za mobilné telefóny, pochádza z Malajzie (75 percent), Thajska (66 percent), Číny (65 percent) a Filipín (65percent).
Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť Synovate a hudobná stanica MTV na vzorke 3 800 obyvateľov miest desiatich ázijských krajín vo veku 15 až 34 rokov. Hlavnou témou prieskumu boli hudobné návyky, aktivity a postoje respondentov týkajúce sa hudby v Číne, Hongkongu, Indii, Indonézii, Južnej Kórei, na Filipínach, v Singapure, Taiwane, Thajsku a Malajzii.
V Ázii je v niektorých krajinách vysoký podiel mladých ľudí, ktorí počúvajú a pozerajú hudbu v televízii. Tento fenomén je najrozšírenejší v Indii a Indonézii. Hudobné programy pozerá 44 percent mladých Indov a 36 percent Indonézanov, pričom ázijský priemer je len 19 percent. K tomu treba prirátať, že dve tretiny Indov sleduje videoklipy takmer denne a 35 percent Indonézanov pravidelne.
V spomínaných krajinách je však zanedbateľný počet ľudí, ktorí sledujú hudobné videá na internete alebo na mobilných telefónoch. V Indonézii sa sledovanosť hudobných videí na internete a na mobilných telefónoch pohybuje dokonca len na úrovni jedného percenta. Výsledok ovplyvňuje aj obmedzený prístup k internetu. Z prieskumu tiež vyplýva, že viac ako polovica ľudí žijúcich v ázijských mestách si za posledný mesiac prehrávala hudbu na počítači.
Hudbu z MP3 prehrávača počúvalo 53 percent Ázijčanov. Do mobilného telefónu si uložilo pieseň 27 percent respondentov. Dvaja z piatich opýtaných pritom očakávajú, že do piatich rokov budú počúvať hudbu v digitálnom formáte, ďalších 31 percent predpokladá prehrávanie hudby z CD, ako aj z iných digitálnych formátov. Agentúru SITA o tom informovala Veronika Petrášová zo spoločnosti Synovate.
V Ázii je v niektorých krajinách vysoký podiel mladých ľudí, ktorí počúvajú a pozerajú hudbu v televízii. Tento fenomén je najrozšírenejší v Indii a Indonézii. Hudobné programy pozerá 44 percent mladých Indov a 36 percent Indonézanov, pričom ázijský priemer je len 19 percent. K tomu treba prirátať, že dve tretiny Indov sleduje videoklipy takmer denne a 35 percent Indonézanov pravidelne.
V spomínaných krajinách je však zanedbateľný počet ľudí, ktorí sledujú hudobné videá na internete alebo na mobilných telefónoch. V Indonézii sa sledovanosť hudobných videí na internete a na mobilných telefónoch pohybuje dokonca len na úrovni jedného percenta. Výsledok ovplyvňuje aj obmedzený prístup k internetu. Z prieskumu tiež vyplýva, že viac ako polovica ľudí žijúcich v ázijských mestách si za posledný mesiac prehrávala hudbu na počítači.
Hudbu z MP3 prehrávača počúvalo 53 percent Ázijčanov. Do mobilného telefónu si uložilo pieseň 27 percent respondentov. Dvaja z piatich opýtaných pritom očakávajú, že do piatich rokov budú počúvať hudbu v digitálnom formáte, ďalších 31 percent predpokladá prehrávanie hudby z CD, ako aj z iných digitálnych formátov. Agentúru SITA o tom informovala Veronika Petrášová zo spoločnosti Synovate.