DUBLIN - Ľudia sú pobúrení z reklamy nízkorozpočtovej leteckej spoločnosti Ryanair. Na nákup letenky sa totiž snažili nalákať fotkou mladíka, ktorý leží totálne opitý na pláži, a ostatní majú urobiť všetko pre to, aby ho nasledovali. Podľa mnohých tak aerolinky nabádajú mladistvých na pitie alkoholu.
Kým sa vo svete spúšťajú kampane proti pitiu alkoholu a väčšina organizácií rieši, ako čo najlepšie mladým vysvetliť riziká závislosti na alkohole, Ryanair vyrukoval s reklamou propagujúcou jeho popíjanie. Tá spustila vlnu pohoršenia tisícov užívateľov. Na fotografii, ktorá má lákať na nákup dovolenkovej letenky, totiž leží spitý mladík na pláži a vedľa neho sa povaľuje prázdna fľaša z alkoholu.
Ryanair vytočil mladú matku do nepríčetnosti: Domov sme namiesto pár hodín leteli niekoľko dní!
"Môžete to byť aj vy," sľubuje slogan na obrázku a nabáda študentov, aby neváhali, naplánovali si dovolenku ešte dnes medzi učením a objednali si letenku, pretože práve toto je ten najlepší spôsob, ako osláviť ukončenie ročníka. Samozrejme, že táto fotografia vyvolala okamžité pobúrenie. "Pracovala som v letovisku. Videla som opitých a nadrogovaných mladých ľudí vyskakujúcich z balkónov, mlátiacich sa na uliciach či užívajúcich si neviazaný sex. Kým cestovné kancelárie už dávno upustili od propagácie dovoleniek pre mladých, letecká spoločnosť to podporuje," vyjadruje svoje pohoršenie jedna z užívateliek. "Som mama troch tínedžerov. Toto je reklama, ktorá sa nikdy nemala dostať von," pridáva sa ďalšia.
V diskusii poukazujú nahnevaní ľudia najmä na to, že verejnosť apeluje na mladých, aby sa vyhýbali alkoholu, príde niekto, kto im ho doslova podsúva a dokonca jeho popíjanie považuje za súčasť vysnívanej dovolenky. "Túto reklamnú kampaň môžeme označiť prinajmenšom za prekvapivú, ak nie priam poburujúcu. Vyzývame preto Ryanair, aby znovu prehodnotila posolstvo, ktoré z nej plynie," vyhodnotil prácu marketingového oddelenia leteckej spoločnosti riaditeľ charitatívnej organizácie Drinkaware Ben Butler.