USA - Spoločnosť YouTube čelí obrovskému škandálu. Pred videami celosvetovo známych spoločností zverejňoval reklamy s obnaženými deťmi v spodnej bielizni. Spoločnosť na to poriadne doplatila, prišla o svojich najväčších klientov.
Niekoľko významných spoločností na ňom prestalo inzerovať potom, čo sa ich reklamy objavili u videí zobrazujúcich deti v spodnom prádle. Pod nimi navyše boli nevhodné komentáre, čo spoločnosti pobúrilo. Škandál odhalil denník The Times.
Popredné a celosvetovo známe spoločnosti ako sú Mars, Adidas, Lidl, Hewlett-Packard či Deutsche Bank, striktne odmietli inzerovať svoje reklamy na YouTube. Majú na to vážny dôvod, údajne spoločnosť YouTube uverejňovala ich reklamy pre videami, kde boli polonahé deti. Pod videami boli navyše uverejnené aj nevhodné komentáre užívateľov.
Hovorca spoločnosti Mars informoval, že ich spolupráca s YouTube a aj s Google skončila. Rovnako postupovala aj spoločnosť Adidas, ktorá taktiež svoju inzerciu pozastavila. Avšak Google spoločnosť Adidas uistil, že daný problém sa už nebude opakovať a po dohode svoju spoluprácu obnovili.
Spoločnosť Hewlett-Packard sa rozhodla svoju reklamnú kampaň na YouTube zastaviť tiež. „Hneď ako sme sa dozvedeli, že jedna z našich reklám na YouTube beží pred nevhodným obsahom a je zakomponovaná do nevhodného konceptu, spoluprácu sme ukončili,“ povedal hovorca spoločnosti Hewlett-Packard pre televíziu CNBC.
Negatívne skúsenosti ma aj britská spoločnosť Lidl. „Je neprípustné, aby bol takýto hanebný obsah k dispozícii. Naša reklama sa objavila v kontexte s urážlivým a nevhodným obsahom. Spoločnosť Google nám však v zmluve garantovala, že sa to nikdy nestane. Svoj sľub však nedodržala,“ objasnil hovorca spoločnosti Lidl.
Rovnaký postoj má aj ich ďalší klient, spoločnosť Deutsche Bank. „Naša banka má agentúru, ktorá sa zaoberá digitálnym marketingom a používa rôzne bezpečnostné opatrenia, aby zabránila, že sa naša reklama objaví pri nevhodnom obsahu,“ povedal hovorca Deutsche Bank.
Spoločnosť YouTube sa k vzniknutému škandálu prostredníctvom svojho hovorcu vyjadrila tiež. „Pri tomto citlivejšom obsahu by nemali byť žiadne reklamy a snažíme sa to urýchlene vyriešiť. Vlani sme spravili všetko pre to, aby bol YouTube bezpečným miestom pre každého a zároveň sme vykonali prísne zmeny aj v kontrolách obsahu. Všetko budeme aj naďalej zlepšovať a spravíme všetko, aby sa daný problém v budúcnosti nezopakoval,“ povedal hovorca YouTube.
Podľa štatistických údajov, na YouTube sa každú minútu nahrá približne 400 hodín obsahu. Až 98% nevhodného obsahu býva podľa spoločnosti odstránených do 24 hodín.