BRATISLAVA - Facebook, Twitter a Tumblr majú niečo spoločné. Okrem toho, že ide o najväčšie sociálne siete, sú aj modré. Prečo práve modrá farba prezentuje svetové sociálne giganty?
Mark Zuckerberg modrú farbu svojho Facebooku odôvodnil veľmi jednoducho. "Som farboslepý," informoval mladý zakladateľ. Byť farboslepý však neznamená vidieť svet len v dvoch farbách. Okrem čierno-bieleho obrazu má farbosleposť viacero štádií.
Zuckerberg sa priznal, že má problém s rozlišovaním medzi určitými farbami. „Modrá farba je pre mňa najbohatšia - všetko vidím namodro,“ povedal Zuckerberg. Pred niekoľkými rokmi si urobil online test, na základe ktorého zistil, že je slepý na červenú a zelenú farbu.
Modrú farbu však uprednostnili aj iné sociálne siete ako Twitter či Tumblr. Modá symbolizuje priateľstvo a spoločenskosť, čo sociálnym sieťam pridáva na hodnote a vystihuje ich zámer.