PALMA DE MALLORCA - Matka troch detí musela ostať trčať na letisku kvôli štrajku riadiacich zamestnancov letovej prevádzky. Spoločnosť Ryanair, s ktorou rodina letela do Veľkej Británie, im podľa jej slov absolútne nepomohla a zamestnanci jej dokonca surovo vynadali.
Zúrivá Chantelle Haycocková musela dlhé hodiny čakať so svojimi tromi deťmi na letisku, pretože zamestnanci francúzskej letovej prevádzky práve v ten deň štrajkovali. Mladá matka sa posťažovala, že aerolinky Rynair, s ktorými letela, jej počas štrajku neposkytli ani len stravovacie poukážky alebo hotel. Zúfalá klientka na internete zverejnila video, v ktorom verejnosť informovala o svojom probléme.
Nora (79) si chce užiť Vianoce na Kanárskych ostrovoch: Pohroma s letenkami nemá konca
Letecká spoločnosť uviedla, že urobila všetko pre to, aby pomohla cestujúcim postihnutým štrajkom vrátane toho, že im ponúkla, aby si bezplatne preobjednali let na iný termín. Chantelle ale tvrdí, že keď sa pokúsila od personálu získať nejaké informácie, jednoducho jej povedali, že to nie je ich chyba. Dokonca vraj Haycockovej jeden z pracovníkov hrubo vynadal. "Ryanair nám absolútne nepomohol. Viem, že vo Francúzsku prebiehal štrajk, lenže zamestnanci nám len sucho oznámili, že za to nemôžu. Môj syn má len päť rokov, bol chorý a mal hnačku, bolo to absolútne peklo. Keby som sa s nimi nešla hádať a nekričala by som na nich, doteraz by sme sa nedostali do Belgicka nedostali," uviedla rozčúlená žena.
Do Bruselu so svojimi deťmi priletela o pol druhej poobede a o pol jedenástej večer mali letieť do Manchesteru. "V Španielsku na let do Bristolu nastúpilo päť chlapcov namiesto nás a my sme mali tri malé deti. Povedali sme im, že by sme išli naozaj kdekoľvek v rámci Veľkej Británie. Požiadali sme o číslo riaditeľa Ryanairu, odmietli nám ho však dať. Deti majú školu a ja ako opatrovateľka som musela ísť do práce. Celú túto situáciu som im vysvetlila, lenže jeden zamestnanec sa na mňa len uškrnul a utrúsil: "Áno, aj desaťtisíce ďalších ľudí."
Problém bol podľa Chantelle v tom, ako sa k nej ľudia z Rynairu správali. Trojnásobná matka cestovala so svojou sestrou Danielle (22) a deťmi vo veku 3, 5 a 7 rokov na týždennú dovolenku do Španielska, ale keď sa dostali na letisko v Palme, museli sa v utorok vrátiť domov. Tesne pred príchodom na letisko boli totiž informovaní, že ich let bol zrušený a po šiestich hodinách čakania im konečne poskytli ubytovanie s raňajkami. Avšak za plnú penziu si museli priplatiť 165 eur. Nasledujúci deň sa ocitli na letisku El Prat v Barcelone. Po tom, čo sa Chantelle sťažovala u zamestnancov letiska, odporučili im, aby sa vydali na letisko Girona, vzdialené viac ako sto kilometrov. Po dvoch dňoch sa rodina konečne dostala do Veľkej Británie.
Hovorca spoločnosti Ryanair v oficiálnom vyhlásení uviedol: "Tento let z Palmy do Manchestru (10. októbra) bol zrušený dve a pol hodiny pred plánovaným odchodom a títo zákazníci dostali textové správy a e-maily opäť dve a pol hodiny pred odchodom, v ktorých sme ich informovali o zrušení letu a o možnostiach ich úplného vrátenia alebo voľnej rezervácie na ďalší dostupný let alebo voľný prevod na alternatívny let. Títo zákazníci si mohli zarezervovať let našej spoločnosti Ryanair do Barcelony (12. októbra) a z Girony do Birminghamu (13. októbra), pričom boli ubytovaní v hoteli a dostali aj stravné poukážky. 12. októbra potom leteli do Barcelony a hovorili s našimi handlingovými agentmi na letisku, ktorí im ponúkli alternatívny let do Bruselu Charleroi (12. októbra) a spojovací let zo Charleroi do Manchesteru (12. októbra). Úprimne sa ospravedlňujeme za zrušenie letu, ktoré bolo spôsobené francúzskym štrajkom."