BERLÍN - O zrode nového "Bermudského trojuholníka" v Číne sa hovorí po tom, ako sa minulý rok na malom priestore stratilo 85 nákladných a osobných lodí. Tajomstvom ich zmiznutia v ázijských vodách sa zaoberajú regionálni odborníci. Niektorí sa obávajú, že problémová zóna sa stane miestom, kde sa lode vyparia, častokrát bez stopy.
Vrak lode ohrozuje Britániu: Viac ako 1000 ton výbušnín môže spôsobiť katastrofu
Podľa správy poisťovne Global Corporate & Specialty, dcérskej spoločnosti Allianz, ktorú citovali nemecké noviny Die Welt, predstavujú vody južnej Číny, Indočíny, Indonézie a Filipín štvrtinu všetkých strát.
Po nich nasledovalo východné Stredozemné more a Čierne more s 15 percentami a moria obklopujúce Japonsko, Kóreu a severnú Čínu.
Odborníci uviedli, že hlavnou príčinou nehôd bola nedostatočná údržba lodí alebo preťaženie, napríklad osobných trajektov. Zlé počasie, najmä silné búrky, zohralo tiež úlohu pri rozsiahlych stratách. Hlavnými problémami, najmä v Ázii, bolo nedodržiavanie bezpečnostných noriem.
"Skutočnosť, že lode sú stále väčšie a väčšie, vytvára väčšie riziká pre námornú dopravu a pre nás ako poisťovňu," uviedol Volker Dierks, vedúci poistenia lodí v Allianz.
Poisťovňa dodala, že jedným z hlavných problémov je, že námorné spoločnosti znížili náklady, aby ušetrili peniaze a často zamestnávali posádky s nízkou kvalifikáciou a skúsenosťami.
Námorné spoločnosti sa tiež snažia udržať nízke náklady tým, že predĺžia intervaly údržby na najdlhšie povolené termíny.