BRISTOL - Zákazníci istého britského obchodného reťazca sú strašne nazlostení, pretože zistili, že ich predajca nehoráznym spôsobom klamal. Zámerne menil dátumy spotreby na výrobkoch tak, aby mohol predať aj tie staré. A to dokonca niekoľko rokov po záruke!
Reťazec potravín Londis čelí obrovskému škandálu. Prevalilo sa totiž, že zavádza zákazníkov a predáva im výrobky, ktoré už dávno nemajú čo robiť na obchodných regáloch. Jedným z oklamaných je Gary Walsh, ktorý si v predajni v Bristole nedávno kúpil štyri pivá značky Tiger. Podľa neho chutili skôr ako sherry. Ako neskôr zistil, bolo to preto, že sa mali spotrebovať do novembra 2013, čiže pred tromi a pol rokmi! Dátum spotreby bol však zmenený na súčasnosť, čo si na prvý pohľad nevšimol.
"Spočiatku sme nič nepostrehli, lebo sme s manželkou jedli veľmi štipľavé curry, takže naše chute boli otupené. Lenže druhé pivo chutilo ešte horšie, ako to prvé. No a keď som potom umýval riad, len tak zo zvedavosti som skontroloval dátum minimálnej trvanlivosti, ktoré siahalo do roku 2013," povedal Gary denníku Bristol Post.
Nové kontroly škandalózneho brazílskeho mäsa v reštauráciách: Rady, ktoré vám zachránia zdravie
Rovnakú skúsenosť má aj Lou Dareová, ktorej syn kúpil v Londis balenie hladkej múky. Na tej zas bol informácia "Spotrebujte do" zmenená z apríla 2016 na apríl 2018. Predajcovia si nedali ani tú námahu, aby aspoň svoj podvod dobre zamaskovali. Šestku jednoducho ceruzkou prepísali na osmičku.
Rozzúrená Lou zašla do obchodu, aby konfrontovala jeho majiteľa. Ten jej ale len stroho odvetil, že je to v poriadku, lebo daný tovar predával lacnejšie.
O prípade už vedia aj miestne úrady, ktoré sa chystajú v bristolskej prevádzke vykonať inšpekciu. Ak zistia nejaké nedostatky, vyvodia z toho zodpovednosť. Záležitosť okomentoval aj samotný reťazec, ktorý nad konaním majiteľa jednej zo svojich prevádzok vyjadril ľútosť. "Tento incident nás veľmi mrzí. Každá z našich prevádzok má nezávislého vlastníka, a z tohto dôvodu ich ani nemôžeme nijak riadiť. Pre každý prípad sa ale spojíme s predajcom, aby sme sa uistili, že si je vedomý sťažností, ktoré sa proti nemu vedú," informovala hovorkyňa Londis.