LONDÝN - Britský obchodný reťazec Marks & Spencer sa dnes ospravedlnil za slová na etikete, ktorými poukazoval na výhody pevnejšieho lemu na detskom oblečení. Použil slová "menej práce pre mamičku", čo je podľa kritikov diskriminačné, pretože to navodzuje dojem, že zašívať vedia iba ženy. Vedenie reťazca teraz slogan zmení, uviedla organizácia Thomson Reuters Foundation.
Na Twitteri sa objavil obrázok etikety, ktorú reťazec použil pri viac druhoch školského oblečenia pre chlapcov i dievčatá. "Zosilnené okraje dlhšie vydržia, takže mamička bude mať menej práce".
@SimonNeville Agree. Culturally stuck in a bygone era. Also evident on pack copy spotted yesterday on school trousers. 'Less work for mum' pic.twitter.com/JM2GXzMfrE
— Rebecca Collison (@RE8ECCA_C) 28. februára 2017
Spoločnosť, ktorá sa špecializuje na predaj odevov a potravín a ktorá má po svete zhruba 1380 predajní, podľa kritikov prejavila svoje prehistorické zmýšľanie. Vychádza podľa nich zo staromódneho konceptu, že zašívať vedia iba ženy."Upadajú do lenivých stereotypov ako do papúč. Máme rok 2017 a je čas uznať, že aj otcovia vedia zašívať," povedala Sam Smethersová zo spoločnosti Fawcett Society, ktorá chráni práva žien.
Matt O'Connor z organizácie Fathers 4 Justice, ktorá obhajuje rovnaké práva rodičov, slová na etikete označil za neprijateľný prejav sexizmu. Podľa neho má reťazec použiť slová "mamy a otcovia", prípadne "rodičia". O'Connor má ale výhrady aj voči názvu spoločnosti Mothercare, ktorá sa špecializuje na tehotenské výrobky a detský tovar. "A kde je Fathercare?" pýta sa aktivista.