TORONTO - Problematika sexuálneho násilia by mala oslovovať každého človeka a vzdelávanie a výchova v tejto oblasti nie sú zanedbateľnou súčasťou našej spoločnosti, avšak reklamné agentúry môžu mať niekedy vcelku odlišný pohľad na to, ako vyjadriť niektoré dôležité posolstvá. Inak by asi za maskotov novej kampane nezvolili tancujúce genitálie.
Hanba na tri zimy: Žena poslala manželovi správu o svojej mokrej vagíne, odpoveď ju dorazila
Reklamné spoty pre charitatívny projekt Súhlas vytvorila spoločnosť so sídlom v Toronte v snahe vyjadriť jednoduchú myšlienku, že súhlas nie je zložitý. Slogan kampane preto znie: "Súhlas je jednoduchý, ak to nie je áno, je to nie". Tento odkaz je odovzdávaný divákom prostredníctvom animovaných penisov, vagín či pŕs. Keď sa jeden tancujú penis dostane príliš blízko ku kreslenej pošve, už len jej odmietavé slovíčko "hej", mu naznačí, že toto je hranica, kde sa má zastaviť. Rovnako pochodí aj popiskujúci penis pri zadku a ruka, ktorá sa natiahne za smejúcim sa prsníkom.
Na jednom plagáte pre zmenu zase usmiata vagína vyhlasuje: "Len ak moje ďalšie pery hovoria áno".
Terry Drummond, z reklamnej spoločnosti Juniper Park zodpovednej za videá, uviedol, že cieľom kampane je prinútiť ľudí, aby sa na súhlas pozerali inak. Jednoducho sa rozhodli byť priamejší. Kampaň má byť v nadchádzajúcich týždňoch zverejnená v sociálnych médiách, kde má bojovať proti "globálnej epidémii, v ktorej je sexuálne napadnutie zľahčované alebo bagatelizované".
Projekt Súhlas, nezisková dobrovoľnícka kampaň, odštartovala v roku 2014, aby vzniesla dialóg o znásilneniach. Medzinárodný projekt chce tiež riešiť mýtus, že "muži nemôžu byť znásilnení".