MEXIKO – Nikto by nečakal, že taká veľká a marketingu znalá firma ako je Coca-Cola by mohla urobiť nejakú chybu, no stalo sa. V Mexiku zakázali ich vianočnú reklamu, nakoľko sa trochu pozabudli a ukázali v nej len určitú skupinu obyvateľstva. Napriek tomu, že obyvateľstvo je pomerne rôznorodé, vo videu sa ocitla iba jedna rasa.
V Mexiku žije 60 percent mesticov, teda miešancov indiánov a belochovo, ďalších 30 percent tvoria indiáni a belochov, potomkov Španielov, kreolov, je tam 9 percent. Práve oni sa však vo vianočnej reklame s Coca-Colou zastúpení najviac, vyzerajú akoby prinášali domorodcom novodobý výmysel Coca-Colu. Hovorca spoločnosti sa už za tento nedostatok ospravedlnil, vysvetlil, že nechceli nikoho uraziť.
Po týždni, čo bola reklama online, musela byť stiahnutá. Celá kampaň Otvorte svoje srdce sa dostala pod paľbu médií, aj bežných ľudí, ktorých nahnevalo, že v reklame sú osoby s bielou farbou pleti. Aktivisti v krajine zase upozorňujú na fakt, že práve domorodé obyvateľstvo má problémy s obezitou kvôli zvýšenej konzumácii sladených nápojov. Spoločnosť Coca-Cola práve preto nepropagovala nápoj tejto skupine, čo sa však obrátilo proti nim.