BRATISLAVA - Reklama môže byť všelijaká, no faktom ostáva, že vždy odzrkadľuje aktuálnu situáciu vo svete. Nejde len o jej cieľovú skupinu a obsahové zameranie, ale aj celkový obraz spoločnosti. Dnes sú reklamy na cigarety zakázané všade, okrem miesta, kde si ich môžete zakúpiť. Kedysi ale bola situácia iná, a to sa netýka iba cigariet!
Začnime zľahka, dodnes prevláda názor, že ženy zle šoférujú. Rozhodne ich spoločnosť vo všeobecnosti považuje za horšie vodičky ako mužov. V minulosti výrobcovia áut zašli dosť ďaleko smerom k diskriminácii žien, nemyslíte?
"MiniAutomatic. Pre jednoduché šoférovanie."
"Skôr či neskôr, vaša žena bude šoférovať domov. Jeden z najlepších dôvodov, prečo vlastniť Volkswagen."
Teraz trošku pritvrďme, diskriminácia žien tak povediac "na plné ústa".
"Väčšina mužov sa pýta Je krásna?, nie Je múdra?"
"Nevadí, nespálila si Schlitz!", hovorí muž na obrázku plačúcej manželke, ktorá očividne nie je dobrá kuchárka.
"Ráno na Vianoce bude šťastnejšia s vysávačom Hoover"
"Je skvelé mať doma dievča."
"Muži sú lepší ako ženy! Vnútri sú ženy užitočné - priam príjemné. Na horách ich musíte za sebou ťahať."
Čo tak pridať rasizmus? Dnes by ste za takúto reklamu tvrdo pykali.
"Farebné deti urobia váš odev omnoho atraktívnejším!"
"Prečo ťa tvoja mama neumyla mydlom značky Fairy?"
No a na záver perlička -pedofília.
"Milujeme BabySoft. Pretože nevinnosť je viac sexi ako ste si mysleli."