ULSAN - Už ste sa niekedy zamysleli nad tým, ako sa ropná plošina dostane tam, kde ju potrebujú? Alebo ako priamo z tovární v dokoch dopravia nákladné lode na objednávku niekam na opačný koniec sveta neporušené? Tu je odpoveď: Blue Marlin. Táto loď špeciálne zostrojená na špedíciu veľmi ťažkých nákladov vás uchváti na prvý pohľad.
Ako to vlastne Blue Marlin dokáže? Toto úžasné plavidlo sa môže čiastočne ponoriť vďaka systému záťažových nádrží. Jednoducho ich naplnia vodou, následne iné lode, jachty, ropné či vrtné plošiny preplávajú na jeho masívnu a plochú nákladnú palubu. Hneď ako sú na svojom mieste, nádrže sa zase vypustia a loď sa môže začať plaviť.
Blue Marlin bola postavená a kompletne dokončená v roku 2001 v holandskom Rotterdame. Má aj svoju sestru - Black Marlin, obe vlastní Offshore Heavy Transport sídliaca v Osle. Blue Marlin je však známejšia, okrem toho, že je najväčšia, bola použitá k záchrane dvoch amerických vojnových lodí.
Išlo o USS Samuel B. Roberts a USS Cole napadnutú samovražednými atentátnikmi v Jemene v roku 2000. Táto 275 metrov dlhá a 70 metrov široká loď zvládne náklad s hmotnosťou fascinujúcich 120-tisíc ton!
Majiteľom spoločnosti, ktorá okrem Blue a Black Marlin vlastní ešte ďalšie štyri podobné lode, je Dagfinn Thorsen. Nie je však nijakým boháčom, pretože zvyšné lode nevie predať. Preto sa v roku 2010 spojil s piatym najväčším výrobcom lodí na svete - Hyundai Mipo Dockyard.
Hlavnými oblasťami podnikania sa stali moria v juhovýchodnej Ázii a Perzskom zálive, kde je však veľká konkurencia: „Nové lodiarske spoločnosti totiž tlačia cenu dole,“ sťažuje sa Thorsen.
Napriek tomu sa o svoju budúcnosť báť nemusí. Stále totiž existuje dopyt po preprave veľmi ťažkých nákladov, najmú od naftárskych spoločností, ako aj v lodnom priemysle samotnom. Blue Marlin rovnako zaráža svojou mohutnosťou a krásou každého, kto ju uvidí.