Vo svete online marketingu sa čoraz viac skloňuje výraz content marketing. Ako už názov napovedá, content alebo „obsahový“ marketing je technika vytvárania a distribúcie hodnotného a kvalitného obsahu za účelom zaujať a komunikovať s jasne definovaným cieľovým publikom.
V porovnaní s ostatnými formami marketingu je v tomto prípade obsah zdieľaný buď virálne medzi užívateľmi internetu, alebo prostredníctvom vlastných komunikačných kanálov ako sú sociálne siete, blog, či webová stránka. Digitálna agentúra ONLINE TORO, ktorá sa špecializuje hlavne na SEO a Linkbuiding služby vám pripravila článok, vďaka ktorému sa môžete dozvedieť o tejto forme marketingu viac.
Najlepším príkladom content marketingovej aktivity z histórie je výrobca poľnohospodárskej techiky John Deere, ktorý začal v roku 1895 vydávať zákaznícky časopis The Furrow. Namiesto toho, aby platil reklamu v médiách, si prostredníctvom časopisu vybudoval silné publikum tým, že vzdelával svojich čitateľov o nových technológiách a trendoch v hospodárení. Časopis vychádza dodnes v 40 krajinách sveta.
Content marketing nezanedbáva ani svetoznáma značka Coca-Cola, ktorá publikuje na stránke www.worldonmyplate.com v duchu „Poďme jesť spoločne“ recepty z celého sveta a tipy na spoločné stolovanie, kde však samotný nápoj hrá vedľajšiu rolu.
O výhodách content marketingu hovoria aj tieto čísla:
- 61% spotrebiteľov kúpi produkt/službu skôr od firmy, ktorá publikuje pre nich zaujímavý obsah ako od firmy, ktorá žiaden obsah nepublikuje
- 80% spotrebiteľov uprednostňuje informácie o produktoch/službách v sérií článkov, než v inzeráte
- 78% ľudí považuje firmy, ktoré publikujú obsah za priateľské
Ako však zaviesť content marketing do praxe? Jednoducho!
- Vyberte správnu formu
Content marketing nepredstavuje len statický obsah vo forme článkov, či blogov. Nástrojov je veľa, avšak treba brať do úvahy charakter a preferencie vašich zákazníkov. Obsah je možné šíriť týmito spôsobmi:
- Vizuálne: Infografiky, fotky, grafy, prezentácie
- Audiovizuálne: videoblogy, webináre, videá
- Ebooky
- Newslettre
- Zákaznícke časopisy
- Určite si požadovanú odozvu
Treba jasne definovať čo chcete aby zákazníci spravili po tom, ako sa k nim dostane váš obsah. Dobre zvolená content marketingová stratégia vedie ku konverzii. Konverzia je jednoducho zmena návštevníka stránky na zákazníka, ktorý vykonal želanú akciu. Takouto želanou akciou môže byť:
- objednávka
- registrácia na stránke
- registrácia na odber newslettra
- vyplnenie kontaktného formuláru
- stiahnutie súboru
- stiahnutie skúšobnej verzie produktu
- Definujte, pre koho je obsah určený
Keďže obsah vytvárate pre svojich zákazníkov, musíte ich v prvom rade naozaj poznať a pochopiť. Na to aby ste ich pochopili je veľmi užitočné vytvoriť si tzv. persony.
Sú to fiktívne postavy, ktoré reprezentujú skupinu potenciálnych zákazníkov pre ktorých je určený váš produkt, či služba. Persona je váš budúci zákazník, ktorého si vytvoríte na základe údajov o vašej cieľovej skupine. Ak teda chcete na potenciálnych zákazníkov zapôsobiť a vybudovať si u nich dôveru, musíte im priniesť obsah, ktorý bude zodpovedať ich aktuálnym potrebám. Ako príklad uvádzame personu Samuela Veselého:
Persona – Samuel Veselý
Vek: 32
Stav: slobodný
Mesto: Bratislava
Vzdelanie: VŠ
Pozícia: projektový manažér
Mesačný príjem: 1300 €
Životný štýl:
- veľa času trávi na internete: sociálne siete, spravodajské portály, športové portály
- vo voľnom čase sa stretáva s kolegami z práce, rodinou
- cestuje po Európe
- zaujíma sa o informačné technológie
Preferencie:
- potrpí si na kvalitné produkty
- má rád novinky a nové trendy pri produktoch, ši službách ktoré využíva; je inovatívny
- Vytvorte kvalitný a hodnotný obsah a šírte ho na webovej stránke, blogu a sociálnych sieťach
Využitím content marketingu môžete kontinuálne budovať svoju značku a vytvoriť určitú pridanú hodnotu, vďaka ktorej môžete byť o krok vopred pred konkurenciou. Vzhľadom na využitie vlastných komunikačných kanálov nie je finančne náročný a zároveň so svojimi zákazníkmi môžete komunikovať nenásilnou formou, ktorú v čase reklamou preplnených médií určite ocenia.
-Reklamná správa-