BRUSEL/AMSTERDAM - Nová biografia o zakladateľovi pivnej značky Heineken a podnikateľského impéria rovnakého mena, ktorým bol Gerard Heineken, odhalila, že jeho vnuk Freddy, ktorý dal tejto značke svetoznáme meno, nebol jeho vlastný vnuk.
Autorka životopisov známych osobností Annejet van der Zijlová pre holandské médiá uviedla, že Freddy, ktorý z Heinekenu urobil globálnu značku a ktorý zomrel v roku 2002, bol vlastne vnukom Gerardovho dobrého priateľa Juliusa Petersena.
Obe rodiny mali blízko k sebe, Van der Zijlová však zistila, že Petersen bol nielen blízkym Gerardovým priateľom, ale po dlhé roky aj milencom jeho ženy. Keď zakladateľ pivného impéria v roku 1893 zomrel, Mary Tindalová, Freddyho babička, sa za Petersena vydala.
Van der Zijlová tvrdí, že Freddy si bol dobre vedomý svojho pôvodu a mal dostatok ambícií na presadenie značky tohto piva po celom svete.
"Freddy pokračoval v práci svojho dedka. Možno nemal jeho gény, ale zdedil jeho podnikateľského ducha a podnikateľské inštinkty. Rovnako ako Gerard mal obrovský talent pre obchodné aspekty pivovarníctva," povedala autorka biografickej knihy pre holandský denník Telegraaf.
Nadácia Heineken poverila Van der Zijlovú napísať životopisnú knihu o Gerardovi Heinekenovi pri príležitosti 150. výročia tohto pivovarníckeho koncernu. Autorke bol umožnený prístup do rodinných archívov, odkiaľ čerpala materiál pre svoju knihu.
Dejiny pivovaru Heineken sa začali písať 15. februára 1864, keď Gerard Adriaan Heineken kúpil pivovar Haystack. Pod názvom pivovar Heineken však začal fungovať o deväť rokov neskôr, v roku 1873.