Nadácia Slovenskej sporiteľne vyhlasuje súťaž s unikátnou on-line Hrou Milión. Jej cieľom je zábavnou formou zvyšovať finančnú gramotnosť mladých ľudí. Hlavnou úlohou hráča je postupne prejsť 30 tém a mať na konci hry na účte minimálne jeden milión eur. Stredoškoláci sa môžu okrem hrania a vzdelávania zapojiť aj do súťaže a získať nový tablet pre seba a 2 tisíc eur na projekt pre svoju školu.
Ako to funguje?
Hra Milión pokrýva tri desiatky základných tém z oblasti financií a všeobecného prehľadu, akými sú napríklad zamestnanecký pomer, bankový systém, dane a odvody, vzdelávanie a kvalifikácia, realitný trh a mnoho ďalších. Všetky informácie, s ktorými hráč počas hry pracuje, zohľadňujú aktuálne platné slovenské zákony.
Hra je jednoduchá a intuitívna. Každý hráč by mal prejsť všetkými úrovňami, v ktorých absolvuje viacero úloh. Cieľom hry je zarobiť milión eur, vyplatiť všetky záväzky v banke a taktiež sa držať v dobrej psychickej a fyzickej kondícií.
Hra Milión získala prestížne ocenenie Microsoft Industry Awards 2012 a vyskúšalo si ju už vyše 30 000 ľudí.
Súťaž pre stredoškolákov
Nadácia Slovenskej sporiteľne sa v rámci rozvoja finančnej gramotnosti rozhodla odmeniť novým tabletom jedného zo stredoškolákov, ktorí sa do 30. novembra 2013 zapoja do súťaže. Vyžrebovaný žiak strednej školy navyše získa 2000 eur na realizáciu projektu pre svoju školu. Viac o súťaži ako aj Hre Milión sa dozviete na internetovej stránke www.hramilion.sk.
Ďalšie projekty finančnej gramotnosti
Nadácia Slovenskej sporiteľne v roku 2012 spustila na svojom webe www.nadaciaslsp.sk e-learning Cvičná banka 2, ktorý bol nominovaný medzi 5 najlepších e-learningov neziskového sektora v medzinárodnej súťaži E-learning awards 2013. Finále súťaže sa uskutoční 7. novembra 2013 v Londýne.
V spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska realizuje projekt Poznaj svoje peniaze (www.poznaj.sk), do ktorého je momentálne zapojených takmer 100 stredných škôl z celého Slovenska. Študenti sa tak formou voliteľného predmetu Manažment osobných financií priamo v škole učia, ako narábať s peniazmi.
S týždenníkom Trend už niekoľko rokov organizuje na 55 stredných školách diskusné kluby zamerané výlučne na ekonomické témy pod názvom Myslím ekonomicky.
-Reklamná správa-