BRATISLAVA - Realita niekedy dokáže napísať vtipnejšie príbehy ako akýkoľvek scénarista Holywoodu. Presvedčte sa sami aké humorné hlášky sa vydarili počas komunikácie medzi pilotmi a vežou. Niektoré naozaj stoja za to, ale pozor nezaprskajte si moc monitor.
Pilot: "Dobré ráno, Bratislava." Veža: "Dobré ráno, pre informáciu, tu je Viedeň." Pilot: "Chystáme sa na pristátie, Bratislava." Veža: "Tu je naozaj Viedeň." Pilot: "Viedeň? " Veža: "Áno, Viedeň." Pilot: "Ale prečo? My sme chceli do Bratislavy." Veža: "OK, tak prestaňte pristávať a zahnite doľava."
Pilot: "Žiadame o povolenie k štartu." Veža: "Sorry , ale nemáme váš letový plán, kam letíte?" Pilot: "Do Salzburgu, ako každý pondelok." Veža: "Dnes je utorok." Pilot: "To je super, tak to máme dnes voľno."
Pilot spoločnosti Alitalia, ktorému vyradil blesk z prevádzky polku kokpitu: "Skoro všetko nám vypadlo, nič už nefunguje, ani výškomer už nič neukazuje... " Po piatich minútach nadávania sa ozve pilot iného lietadla: "Drž už hubu a zomri ako chlap!"
Pilot: "Máme málo paliva. Okamžite žiadame ďalšie inštrukcie." Veža: "Aká je vaša pozícia? Nemáme vás na radare. "Pilot: "Stojíme na dráhe 2, čakáme už večnosť na cisternu."
Rozhovory pilotov a dispečerov Veža: "Aby ste zabránili hluku, uhnite prosím o 45 stupňov doprava." Pilot: "Čo za hluk môžeme robiť v 35 000 stopách? " Veža: "Taký rachot, ako keď vaša 707 narazí do 727 pred vami. "
Veža ironicky k pilotovi, ktorý práve obzvlášť tvrdo pristál: "No áno, pristátie nemusí byť žiadne tajomstvo, pasažieri môžu pokojne vedieť, že už sú dole." Pilot: "To nevadí, oni aj tak vždy tlieskajú!"
Veža: "Ste Airbus 320, alebo 340?" Pilot: "Samozrejme že Airbus 340." Veža: "V tom prípade buďte tak láskavý a zapnite pred štartom tiež tie dva ďalšie motory."
Veža: "Vaša výška a pozícia?" Pilot: "Meriam 180 a sedím vpredu vľavo."
Veža: "Máte dostatok paliva alebo nie?" Pilot: "Áno." Veža: "Áno čo?" Pilot: "Áno, pane."
Veža: "Po pristátí prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oskar 2." Pilot: "Kde to je? My sa tu predsa nevyznáme!" Veža: "Nič si z toho nerobte, ja som tu tiež len druhý deň."
Veža: "Oznámte nám očakávaný čas príletu." Pilot: "Utorok by sa mi celkom hodilo."
Technici majú zmysel pre humor
Po každom lete vyplňujú piloti formulár, tzv grip. Tam spomínajú všetky technické problémy a chyby na lietadle, ktoré spozorovali počas letu a ktoré je treba opraviť. Mechanici si to prečítajú a napravia a potom do formulára napíšu, čo a ako bolo opravené. Letecká spoločnosť Quantas najväčšie perly zverejnila.
Zapísaný problém: Ľavá vnútorná pneumatika skoro potrebuje vymeniť. Riešenie: Ľavá vnútorná pneumatika bola skoro vymenená.
Problém: Skúšobný let bol OK, ale automatické pristávanie bolo veľmi drsné. Mechanikova poznámka: Automatické pristávanie na tomto lietadle nie je nainštalované.
Poznámka: Niečo je uvoľnené v pilotnej kabíne. Mechanik : Niečo bolo utiahnuté v pilotnej kabíne.
Poznámka: Na prednom skle sú mŕtvi chrobáci ... Mechanik dopísal: Boli objednaní živé chrobáky.
Poznámka: Autopilot v polohe "držať výšku" nechá lietadlo klesať 60 m/min. Mechanik: Tento problém si nemôžem predviesť na zemi.
Zapísaný problém: Spod prístrojovej dosky sa ozývajú zvuky. Sú to zvuky, ako by trpaslík búchal na niečo kladivkom. Mechanik: Trpaslíkovi bolo odobrané kladivko.
Zapísaný problém: Hlasitosť DME je na neuveriteľnej sile. Mechanik dopísal: Hlasitosť DME bola nastavená na uveriteľnú silu.
Zapísaný problém: Trecie zámky spôsobujú, že sa škrtiaca páčka zastaví. Mechanik dopísal: Preto tam sú.
Zapísaný problém: Podozrenie na prasknuté sklo. Mechanik: Podozrenie je správne.
Zapísaný problém: Motor číslo 3 chýba! Mechanik: Po krátkom hľadaní bol motor nájdený na pravom krídle.
Zapísaný problém: Lietadlo sa za letu chová komicky. Mechanik: Lietadlo bolo varované, aby sa polepšilo a lietalo vážne.
Zapísaný problém: Cieľový radar pohmkává. Mechanik: Cieľový radar bol preprogramovaný pridaním pesničkových textov.
Zapísaný problém: Myš v pilotnej kabíne. Mechanik: Bola namontovaná mačka.
Pilot-žiak sa stratí počas sólového preletu. Pri pokuse o nájdenie lietadla na radare, sa ho pýtajú: "Aká bolo Vaša posledná známa pozícia?"
Študent: "Keď som bol číslo jedna na štarte".