LONDÝN - Nízkonákladový letecký dopravca Ryanair si vyslúžil ďalšiu vlnu kritiky za to, že odmietol vrátiť peniaze za letenku príbuzným osoby, ktorá zomrela a mal na to poriadne bizarný dôvod. Napokon sa však za svoj nepremyslený krok ospravedlnil.
Beryl Parsonsová (78) sa chystala stráviť dovolenku na Kanárskych ostrovoch spolu so svojím synom Dougom, jeho priateľkou Lisou (32) a vnúčatami Tanyou (11) a Cameronom (7), ale iba štyri mesiace pred októbrovým termínom jej nečakane lekár povedal, že jej zostáva iba pár týždňov života.
Podľa Douga jeho matka trpela rakovinou, ale jej stav sa v apríli zlepšil a preto sa rodina rozhodla urobiť starej pani, ktorá strašne rada cestovala, radosť. O pár mesiacov neskôr však výsledky lekárskych testov preukázali, že ochorenie sa rozšírilo a smrť je len otázkou času.
Po jej skone syn kontaktoval leteckého dopravcu a žiadal o vrátenie alikvotnej časti (230 libier) zo sumy leteniek (1704 libier), ktoré boli rezervované z britského letiska Stansted na ostrov Fuerteventura a priložil aj kópiu úmrtného listu. Ryanair však odmietol peniaze vrátiť, pretože Parsonsová zomrela viac ako 28 dní pred objednaným letom. Dostalo sa mu tak iba "úprimnej sústrasti" a poukázania na porušenie podmienok.
Doug bol z reakcie spoločnosti natoľko zhrozený, že sa Ryanairu vyhrážal, že položí urnu s popolom svojej matky na sedadlo, ktoré jej zaplatil a tak pocestuje až na Kanárske ostrovy. Okrem toho všetko nafilmuje a zábery zverejní na YouTube, ak sa mu firma neospravedlní a nevráti peniaze.
Ryainair napokon upustil zo svojho rozhodnutia a Parsonsovi sa ospravedlnil. "Má nárok na plnú náhradu, ktorú mu zašleme," uviedol hovorca. "Nikdy to nebolo peniazoch, ale o princípe," dodal Parsons na margo dosiahnutého výsledku.