Slováci si v nedávnom prieskume direct banky ZUNO vyberali ikony retra. Aký majú postoj k 80-tym a 90-tym rokom?
Nostalgia za predošlými rokmi, viac pokoja a času na rodinu - aj tak sa dajú zhrnúť výsledky júnového prieskumu direct banky ZUNO. V prieskume Slováci potvrdili, že sa im cnie za obdobím ich mladosti. Viac ako tretina opýtaných dokonca uviedla, že život v 80-tych a 90-tych rokoch bol oveľa jednoduchší. V prieskume banka taktiež zisťovala, čo považujú Slováci za ikonu retra. Viac než 60 % Slovákov hlasovalo za malý automobil pochádzajúci z bývalej NDR - Trabant. Druhé miesto v prieskume získali mohérové svetre a len o niečo menej sieťovky. Medzi ďalšie predmety, ktoré ľuďom evokovali spomienky na 80-te a 90-te roky, patrili matriošky či hnedé punčochy.
Banka ZUNO taktiež zisťovala, ktorá z osobností sa im spája so spomínaným obdobím. Ľudia si mohli vyberať napríklad medzi Karlom Gottom, Darinkou Rolincovou, Vladimírom Menšíkom či Rambom. Zdá sa však, že generácia odchovaná na klasických rozprávkach a komédiách má v tom jasno. Prvé miesto, so 61 %, si prekvapivo odniesla postavička Matelka. Za ňou nasledoval francúzsky komik Louis de Funes (hlasovala za neho takmer polovica respondentov) a prvú trojku uzatvárala nezabudnuteľná Včielka Maja.
Nostalgia za starými časmi sa prejavila aj vo výbere dovolenkovej destinácie. Takmer tretina opýtaných uviedla, že ich najobľúbenejšou dovolenkovou voľbou bola Juhoslávia. Medzi ďalšie dovolenkové hity patrili kempingy v rámci Československa a výlety do Vysokých Tatier.
Časy, keď Slováci a Česi odchádzali na dovolenku s plným kufrom vlastného jedla, sú však už preč. Dnes si na dovolenke viac doprajú. Zvyčajne však na ňu šetria po celý rok alebo využívajú na jej nákup kreditku. Nová online banka ZUNO je alternatívou k tradičným „retro“ bankám. Ponúka nulové alebo veľmi nízke poplatky a je dostupná na internete či prostredníctvom mobilného bankovníctva. Klienti si môžu všetko zariadiť online 24 hodín denne a 7 dní v týždni, kdekoľvek a kedykoľvek to potrebujú – kľudne aj počas dovolenky. Viac informácií na www.zuno.sk
Prieskum realizovala agentúra Perfect Crowd v júni 2013 na vzorke 500 respondentov.
- reklamná správa -