BRATISLAVA – Reklama, ktorá môže deti zachrániť pred týraním! Španielska nadácia Pomoc deťom a dospievajúcim v núdzi (ANAR) spustila citylightovú kampaň, ktorá v rovnakom čase ukazuje deťom iný obraz ako dospelým, potenciálnym tyranom.
Tajomstvo reklamy je prosté. Spočíva totiž v tom, z akého uhla sa na citylight pozeráte. Z pohľadu dospelého, resp. vyššieho ako cca 1,25 metra reklamná vitrína zobrazuje smutného chlapca a nápis: „Niekedy násilie na deťoch vidia len deti, ktoré ním trpia.“
Keď sa však na plagát na zastávke pozerá dieťa, zbadá na chlapcovej tvári modriny a rozrazenú peru. Zároveň len z pohľadu malého tvora je vidieť aj nápis: „Keď ti niekto ubližuje, zavolaj nám a my ti pomôžeme,“ pričom vedľa je uvedené telefónne číslo na nadáciu.
Pri tejto kampani sa ráta s tým, že týrané dieťa sa na verejnosti pohybuje v sprievode dospelého – agresora. Kúzlo spočíva v použití rôznych vrstiev tzv. šošovkovitého efektu. Takáto reklama má deťom dodať odvahu, aj keď tyran stojí priamo vedľa nich.
Ušľachtilá myšlienka podať deťom v núdzi pomocnú ruku však zároveň otvára priestor pre obchodníkov a tak je len otázkou času, kedy podobné praktiky zamerané na deti nezačnú využívať práve hračkárske firmy, aby zasiahli svoju cieľovú skupinu bez toho, aby si to všimli dospelí.