BRATISLAVA/LONDÝN - Je ťažké zachytiť všetko, čo môže krajina ponúknuť, v chytľavom turistickom slogane. Podľa odborníkov na cestovanie zo CNN sú však niektoré na míle vzdialené od reality. S istou dávkou recesie sa ich tvorcom preto snažili poradiť vhodnejšiu alternatívu.
"Musí to byť Rakúsko"
Podľa odborníkov je slogan príliš trúfalý na krajinu, ktorú si ľudia pri googlení ľahko pomýlia s Austráliou (anglicky Austria - Australia). Okrem toho sa nachádza v blízkom susedstve Talianska, Švajčiarska, Nemecka a ďalších destinácií, takže si je z čoho vyberať. Preto alpskému národu odporúčajú, aby vsadil na svoju najväčšiu hviezdu Terminátora. Ak by sa ich hovorcom stal Arnold Schwarzenegger, mali by o slávu postarané a nebolo by na škodu trochu oprášiť jeho slávnu frázu z filmu: "Rakúsko - ty sa vrátiš".
"Kolumbia, jediné riziko je chcieť zostať"
Slogan mierne postavený na hlavu odrádza od toho, aby sa turista do krajiny vôbec vybral. História Kolumbie je poznačená občianskou vojnou z polovice 20. storočia, pri ktorej zahynulo približne 200-tisíc obyvateľov. Neskôr sa dostala pod vplyv narkomafie, ktorú ovládal Pablo Escobar. Ani dnes sa však nepovažuje za práve bezpečný cieľ dovolenky. Turistov by preto mali skôr upokojiť, nech si vymažú z pamäte všetky zlé správy, ktoré počuli a riadili sa novým sloganom: "Kolumbia - zabudnite na všetko".
"Albánsko, nová láska Stredomoria"
Albánsko, jedna z najchudobnejších krajín Európy, sa určite nenachádza na top zoznamoch turistických letných destinácií. Štát, ktorý bol počas komunistickej vlády uzatvorený pred svetom a za svojich priateľov považoval iba Sovietsky zväz a Čínu, má čo doháňať, aby na svoje pláže a kultúrne bohatstvo niekoho nalákal. Drzá alternatíva by tak mohla znieť: "Albánsko, nemusíte vedieť, kde sme".
"Precíť Slovinsko"
Redaktori CNN ho považujú za najkrajší príklad zámeny identity. Kvôli podobným názvom a vlajkám vznikajú častokrát nedorozumenia pri písaní správ o Slovinsku a Slovensku. Jedným z príkladov je aj výrok vtedy ešte texaského guvernéra Georga Busha z roku 1999, ktorý povedal slovenskému novinárovi: "Jediná vec, čo viem o Slovensku je to, čo som sa dozvedel z prvej ruky od vášho ministra zahraničných vecí, ktorý prišiel do Texasu." Bush sa v skutočnosti stretol so slovinským premiérom Janezom Drnovšekom. Z toho vyplýva jednoduchá vec. Zmena hesla na "Slovinsko - nie Slovensko".
"Macau - zažite dojemné okamihy"
Zažiť chvíle, ktorá sa dotknú našej duše pri pamiatkach, ktorých sa nesmieme dotýkať, je síce pekné, ale neúčinné. Problém spočíva v tom, že táto bývalá portugalská kolónia je aj tak známa najmä tým, že sa tu dá poriadne nabaliť na hazardných hrách, ale samozrejme aj všetko prehrať. Romantika je fajn, ale svetu aj tak vládnu peniaze. Nový slogan: "Macau - vitajte obyvatelia pevniny, kasína sú tamtým smerom!"
"Vy v Grécku"
Zmätočný slogan vytvára v turistoch dojem, že im musia neustále pripomínať, kde sa nachádzajú. Je dosť pravdepodobné, že keď už do Grécka prišli, vedia, že tam sú. Prečo radšej nedať voľnosť myšlienkam a povedať nahlas, čo si aj tak myslí väčšina: "Grécko. Mohli by sme naozaj využiť vaše peniaze".