Komisárka EÚ pre oblasť klímy Connie Hedegaardová dnes vyhlásila súťaž o najlepší nízkouhlíkový projekt a vyzvala tvorivých, inovatívnych ľudí z celej EÚ, aby sa pochválili svojimi ekologickými nápadmi. Súťaž Svet, ktorý mám rád je súčasťou kampane Európskej komisie o opatreniach na ochranu klímy s názvom Dobrá klíma pre svet, ktorý mám rád.
Komisárka Hedegaardová uviedla: „Súťaž je skvelá príležitosť, aby sme o zmene klímy prestali viesť iba prázdne reči. Ak pošlete svoj projekt do súťaže, pomôžete nám ukázať, že ochrana Zeme je možná a vôbec nemusí byť neúmerne nákladná. A navyše sa nebudeme musieť vzdať všetkých vymožeností.”
Oddnes nám môžete v priebehu troch mesiacov posielať vlastné príklady úspešných nízkouhlíkových projektov a zapojiť sa tak do súťaže Svet, ktorý mám rád. Zúčastniť sa môžu projekty akéhokoľvek rozsahu bez ohľadu na to, či sú ich autormi jednotlivci, alebo organizácie, ale musia byť zamerané predovšetkým na znižovanie emisií skleníkových plynov.
Môže ísť o elektrický bicykel na prevoz tovaru, inovatívny výrobný proces, ktorý znižuje emisie skleníkových plynov a náklady na energie, udržateľné budovy či riešenia vo vykurovaní. V Európe ani zďaleka nechýbajú praktické príklady nízkouhlíkových iniciatív, ktoré prispievajú k ochrane klímy a zároveň zlepšujú kvalitu života. Cieľom súťaže Svet, ktorý mám rád je poskytnúť týmto projektom priestor, aby sa zviditeľnili, a oceniť tie najtvorivejšie, najpraktickejšie a najúčinnejšie z nich.
Praktické informácie:
V máji a v júni budú môcť návštevníci webovej stránky kampane hlasovať za najtvorivejšie a najinšpiratívnejšie iniciatívy spomedzi tých, ktoré sa dostanú do užšieho výberu. Porota na čele s Connie Hedegaardovou z desiatich najúspešnejších projektov vyberie troch víťazov, ktorí sa v októbri 2013 zúčastnia na slávnostnom odovzdávaní cien Sustainia v Kodani. Podujatie usporiada partnerská inštitúcia našej kampane – medzinárodná iniciatíva pre udržateľný rozvoj Sustainia, ktorá sa usiluje hľadať a vyzdvihovať dostupné riešenia. Na jej čele stojí Arnold Schwarzenegger.
V rámci kampane sa osobitný dôraz kladie na päť krajín – Bulharsko, Taliansko, Litvu, Poľsko a Portugalsko. V týchto krajinách sa na jeseň 2013 uskutoční celoštátna kampaň, ktorej súčasťou budú reklamné tabule s profilmi jednotlivých projektov.
Súvislosti kampane:
Súťaž je súčasťou kampane Dobrá klíma pre svet, ktorý mám rád. Kampaň od vyhlásenia v októbri 2012 pritiahla prostredníctvom sociálnych médií 20 000 záujemcov a získala 130 oficiálnych partnerov vrátane verejných orgánov, mimovládnych organizácií, akademických inštitúcií a podnikov. Jej cieľom je propagovať existujúce hospodárne riešenia v súlade s cieľom EÚ do roku 2050 znížiť emisie skleníkových plynov o 80 až 98 %, ako aj podporovať nové projekty.
Ďalšie informácie o kampani a súťaži vrátane výberových kritérií možno nájsť na webovej stránke kampane.
-reklamná správa-