V utorok 25.9.2012 sa konalo veľké finále Študentskej súťaže IAB 2012, v ktorom bojovali študenti o najlepšiu záverečnú prácu na tému Internet ako médium. Študenti mohli prihlásiť svoju seminárnu, bakalársku alebo diplomovú prácu a zabojovať tak o hlavnú výhru v podobe 800€.
V poradí už druhý ročník súťaže so sebou priniesol aj malé zmeny v pravidlách. Neposielali sa celé práce, ako tomu bolo minulý rok, ale súťažiaci sa prihlasovali do súťaže prostredníctvom formulára, v ktorom museli jasne priblížiť zadanie a obsah danej práce. Následne sa finálové práce vyberali v dvoch kolách - písomnom a ústnom. V písomnom kole posunula porota najlepšie práce do veľkého finále, a teda ústneho kola. Tam už študenti prezentovali a bližšie priblížili problematiku, ktorej sa vo svojej práci venovali.
Tento rok porota v zložení Mia Čopíková, Dalibor Jakuš, Peter Šebo, Martin Kováč a Martin Solík, z celkového počtu 27 prihlásených prác vybrala finálovú jedenástku. Študenti z Bratislavy, Trnavy, Prešova, Žiliny a Košíc sa stretli v nových priestoroch reštaurácie Lodenica v Bratislave, aby profesionálom z praxe predstavili svoje inovatívne projekty a dokázali tak, že aj oni patria medzi mladých, šikovných ľudí s perspektívnymi nápadmi a myšlienkami. Porota mala tento rok veľmi ťažkú úlohu vybrať zo všetkých prác len tri najlepšie.
Napokon sa rozhodli udeliť tretie miesto Róbertovi Mórovi, študentovi STU v Bratislave, ktorý vo svojej diplomovej práci s názvom Personalizovaná sumarizácia textu, navrhol metódu sumarizácie textu, ktorá okrem samotného obsahu zohľadní aj informácie o používateľoch. Výsledkom sumarizácie je teda súhrn textu (webovej stránky alebo dokumentu ) prispôsobený potrebám konkrétneho používateľa, ktorý mu umožní rýchlejšie sa rozhodnúť, či je daná stránka pre neho relevantná.
Na druhom mieste sa umiestnila Lucia Maračeková, študentka FMK v Trnave, ktorá vo svojej semestrálnej práci s názvom Vplyv sociálnych médií na internetové obchody poukázala na pozitívny vplyv sociálnych médií na výkonnosť internetových obchodov. Celý výskum bol zameraný na internetový obchod www.lmsportshop.sk , ktorý študentka sama vlastní a súčasne si aj sama spravuje sociálne siete a webovú stránku, čo jej umožnilo aplikovať všetky jej návrhy do praxe a porovnať, tak stav pred a po aplikovaní návrhov.
Absolútnym a jednoznačným víťazom sa stal Tomáš Minárik, takisto študent FMK v Trnave, ktorý sa vo svojej bakalárskej práci s názvom Spoplatnenie obsahu na slovenskom internete sústredil na identifikovanie a analyzovanie skutočných prínosov systému Piano pre internetový mediálny trh, médiá i čitateľov na Slovensku. Zisťoval skutočnú mieru inovatívnosti a ďalších faktorov, ktorými systém spoplatnenia obsahu Piano ovplyvnil internet a sféru spoplatňovania obsahu z pohľadu oboch strán – médií aj ich používateľov.
Druhý ročník súťaže je za nami a víťazom srdečne blahoželáme! Všetci študenti boli skvelí, práce boli spracované na veľmi profesionálnej úrovni a už teraz sa tešíme na to, čo nám prinesie ďalší ročník.
-reklamná správa-