PRAHA - Aj vy ste sa už niekedy zamýšľali nad tým, ktorá značka je vo svete najcennejšia? Ak áno a nedospeli ste k žiadnemu záveru, pomôcť by vám mohla analýza spoločnosti Millward Brown.
Z jej výsledkov vyplýva, že najcennejšou globálnou značkou je Apple, ktorej hodnotu odhaduje na astronomických 183 miliárd dolárov (135 miliárd eur). Firme, ktorú založil nedávno zosnulý Steve Jobs, sa tak podarilo obhájiť minuloročné prvenstvo. Za ním nasleduje IBM prvú trojku uzatvára internetový gigant Google, ktorý rebríčku kraľoval v uplynulých rokoch.
Zaujímavosťou je, že prvej stovky vypadla Nokia, ktorá bola vlani na 81. mieste a ešte v roku 2008 bola celkovo deviata. Skokanom roka je naopak Facebook, ktorý obsadil 19. priečku. Oproti minulému roku si tak polepšil o 16 miest, informoval reflex.cz.
Top desať najcennejších značiek podľa Millward Brown:
Poradie | Značka | Hodnota v miliardách dolárov |
1. | Apple | 182.95 |
2. | IBM | 115,99 |
3. | 107,86 | |
4. | McDonald's | 95,19 |
5. | Microsoft | 76,65 |
6. | Coca-Cola | 74,29 |
7. | Marlboro | 73,61 |
8. | AT&T | 68,87 |
9. | Verizon | 49,15 |
10 | China Mobile | 47,04 |