Projekt Nadácie Slovenskej sporiteľne získal prestížne ocenenie Microsoft Industry Awards. Hra Milión, ktorú implementovala spoločnosť Tempest bola vyhodnotená ako najinovatívnejšie riešenie s použitím Microsoft technológií. Odbornú porotu zaujala jedinečnosťou a unikátnym prevedením, ktoré na Slovensku v takejto podobe zatiaľ nikto neponúkol.
„Prestíž ocenenia Microsoft Industry Awards sa nezvyšuje iba počtom ročníkov, ale hlavne každou sezónou technicky náročnejšími a vyspelejšími riešeniami. Nesmierne ma teší, že so všetkými našimi partnermi pracujeme v úzkej symbióze a o to radšej potom najdokonalejšie projekty vidíme ocenené,“ uviedol generálny riaditeľ Microsoft Slovakia Peter Čerešník.
Hra Milión v sebe zahŕňa 30 základných tém z oblasti financií a všeobecného rozhľadu, akými sú napríklad zamestnanecký pomer, bankový systém, dane a odvody, vzdelávanie a kvalifikácia, realitný trh a mnoho ďalších. Všetky informácie, s ktorými hráč počas hry pracuje zohľadňujú aktuálne platné slovenské zákony.
„Do hry sa zapájajú celé ročníky študentov. Niektoré pre hru vyhradili špeciálny čas vo vyučovacom procese. Denne narastá počet úspešných hráčov, čím sa nám potvrdila vhodne zvolená forma vzdelávania. Vďaka vedomostným testom, ktoré sú v hre obsiahnuté, získa nadácia lepší prehľad o vedomostiach jednotlivých cieľových skupín v oblastí financií,“ komentuje riešenie Marta Krejcarová (na obrázku), riaditeľka komunikácie a sponzoringu Slovenskej sporiteľne.
Riešenie pripravila pre Nadáciu Slovenskej sporiteľne spoločnosť TEMPEST, ktorá pri jeho implementácii využila možnosti cloudovej platformy Windows Azure spoločnosti Microsoft. Za prvý týždeň prevádzky sa do vzdelávacej hry zaregistrovalo vyše 2 500 unikátnych užívateľov a o dva týždne neskôr ich počet prekročil
10 000.
Ďalšie projekty finančnej gramotnosti
Nadácia Slovenskej sporiteľne v spolupráci s Nadáciou pre deti Slovenska realizuje projekt Poznaj svoje peniaze (www.poznaj.sk), do ktorého je momentálne zapojených takmer 100 stredných škôl z celého Slovenska. Študenti sa tak formou voliteľného predmetu Manažment osobných financií priamo v škole učia, ako narábať s peniazmi. Od roku 2010 realizuje nadácia aj projekt Cvičná banka, v rámci ktorého študenti Obchodnej akadémie Imricha Karvaša v Bratislave prakticky skúšajú, ako to funguje v banke. Softvér im umožňuje nacvičiť si, ako sa počíta rating klienta, zakladá účet či volia platobné karty. S týždenníkom Trend už niekoľko rokov organizuje na 55 stredných školách diskusné kluby zamerané výlučne na ekonomické témy pod názvom Myslím ekonomicky.