JOHANNESBURG - Výrobca energetických nápojov Red Bull stiahol kontroverznú televíznu reklamu s kresleným Ježišom kráčajúcim po vode, ktorá pobúrila kresťanov aj moslimov v Juhoafrickej republike.
V animovanom reklamnom šote znudená postavička, pripomínajúca Ježiša, vystupuje z člna a pred zrakmi dvoch udivených učeníkov začína chodiť po vode. Tí sa ho pýtajú, či ide o zázrak, alebo či "mu dáva krídla" nápoj Red Bull.
Ježiš im na to odpovedá, že treba len vedieť, kde sú pod vodou ukryté kamene, po ktorých sa dá prejsť. Nakoniec sa na jednom pošmykne a zanadáva.
Biskupi z JAR reagovali výzvou kresťanom, aby počas prebiehajúceho predveľkonočného pôstu nepili Red Bull. Moslimská justičná rada JAR vyhlásila, že urážka a výsmech Ježiša Krista napáda aj základy islamu, ktorý uctieva zakladateľa kresťanstva ako jedného z prorokov. Rada označila reklamu za prejav sekulárneho extrémizmu.
Firma Red Bull sa bráni tvrdením, že v žiadnom prípade nechcela nikoho uraziť. Podľa nej išlo len o humornú scénku na všeobecne známu tému. Juhoafrické televízie vysielali túto reklamu len jeden deň. V stredu ju spoločnosť Red Bull v reakcii na protesty stiahla, uviedla dnes agentúra AP.
{{ poll.title }}
{{ poll.title }}
{{ poll.thanks }}
{{ poll.title }}
{{ profiles[profileEvalueated.index].name }}
Zhoda: {{ profileEvalueated.weightPercentage }}%