LONDÝN - Asi si to príliš neuvedomujeme, lebo zmeny prichádzajú postupne. Internetoví giganti ako Facebook, Google či Amazon ale od svojho vzniku prešli masívnou transformáciou. Ich pôvodné domovské stránky vyznievajú v súčasnosti miestami až prehistoricky.
Mnohí z nás si napríklad určite nepamätajú, že za názvom Google sa kedysi písal výkričník. Okrem toho internetový vyhľadávač zo začiatku registroval len 25 miliónov webových stránok, na rozdiel od 25 miliárd, ktoré zaznamenáva podľa posledných štatistík dnes.
Kedysi
Dnes
Amazon.com od svojho vzniku v deväťdesiatych rokoch takisto prešiel masívnymi zmenami. Dizajn a farebná schéma webu bola spočiatku veľmi minimalistická, stačila však na to, aby slúžila účelu, pre ktoré bolo najväčšie internetové kníhkupectvo tej doby vytvorené. Stránka sa však už dávno nešpecializuje len na predaj literárnych diel. V jej portfóliu sa nachádzajú aj DVD-čka, elektronika, oblečenie, kozmetické produkty či hračky.
Kedysi
Teraz
Históriu Facebooku pozná už vari každý. Najprv bol určený len študentom Harvardu, teraz sa teší priazni 800 miliónov užívateľov po celom svete. Svoj pôvodný vzhľad sociálna sieť "updatovala", farebnú štruktúru si však ponechala - ostala verná bielej a modrej.
Kedysi
Dnes
Internetová databáza krátkych videí YouTube nemá so svojou pôvodnou podobou spoločné už takmer nič. Veď od čias, kedy ju Chad Hurley spolu s ďalšími dvoma kamarátmi založil vo svojej garáži, uplynulo už sedem rokov. Technológia sa pohla míľovými krokmi vpred a to isté platí aj pre YouTube. Server, na ktorom užívatelia zdieľajú svoje videá, je v súčasnosti rozdelený do akýchsi kanálov, ktoré majú za úlohu konkurovať káblovým a satelitným televíznym spoločnostiam.
Kedysi
Dnes