Z novej reklamy na britského giganta v oblasti mobilných telefónov, Phones4u, behajú zimomriavky po chrbte. Vystupuje v nej totiž duch mŕtveho dievčaťa, ktorý desí malé deti. Po záplave sťažností sa preto reklama inšpirovaná hororovými filmami stala predmetom vyšetrovania špecialistov na štandardy v reklamnej tvorbe.
Na krátkom videu sa objavuje tajomný prízrak, ktorý straší ženu v podzemnej garáži. Nakoniec sa jej nalepí na okienko a s mobilným telefónom v ruke začne lákať na výhodnú cenu telefónu Samsung Toccata Icon. Potom sa objaví slogan "prepasie Ak prepásnete našu ponuku, bude vás prenasledovať".
Z hororovej reklamy vstávajú vlasy dupkom, navyše sa vysiela v hlavnom vysielacom čase. Asi teda niet divu, že britská agentúra ASA, ktorá kontroluje, či reklamy spĺňajú všetky štandardy, dostala k pondelňajšiemu večeru stovky sťažností.
"Môžem potvrdiť, že sme dostali 341 sťažností, na základe ktorých reklamu podrobne prešetrujeme. Stretli sme sa s názorom, že by sa nemala vysielať deťom. So spoločnosťou Phones4u sme teraz v kontakte," povedal denníku The Daily Mail hovorca agentúry ASA.
Nahnevaní diváci sa dožadujú toho, aby bola reklama oficiálne zakázaná. "Zakaždým, keď sa reklama objaví v televízii, musím prepnúť kanál. Keď si ju pozrel môj päťročný brat, vydesil sa natoľko, že sa chytil za hlavu a celú noc neprestal plakať," okomentoval desivé vdeo jeden z užívateľov internetu.