BUDAPEŠŤ – Túto sobotu otvoria v Budapešti prvý obchodný dom v rámci Európy, v ktorom zákazníci budú platiť tým, že poskytnú svoj názor na výrobok.
V testovacom obchodnom dome s rozlohou 500 štvorcových metrov v Gozsduho dvore budú pre zaregistrovaných klientov k dispozícii potraviny, kozmetika, potreby pre domácnosť, elektronika s najmodernejšou technológiou, ale aj služby.
Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI záujemcovia zaplatia registračný poplatok a z ponuky, ktorá sa každé dva týždne obnovuje, si budú môcť odniesť domov päť výrobkov.
Po testovaní vyplnia krátky on-line dotazník, čím prakticky za produkt zaplatia. Podnik takto získa podrobné a cenné informácie súvisiace s konkrétnou značkou výrobku - napríklad aj demografické charakteristiky tých, ktorým sa výrobok páči - a preto potom dokáže výrobca účinnejšie osloviť budúcich klientov.
Z medzinárodných prieskumov spoločnosti prevádzkujúcej obchod vyplýva, že vyše 80 percent testujúcich si potom výrobky, ktoré sa mu zapáčili, aj kúpi.
Nápad testovacieho obchodu pochádza z Austrálie; prvý obchod otvorili v Tokiu v roku 2007, odvtedy založili celosvetovú licenčnú sieť. Po päťročnom úspešnom fungovaní teraz v Budapešti otvárajú svoj prvý obchod v rámci Európy.