Viac ako 70 % zákazníkov online cestovných agentúr tvoria ženy. Vyplýva to z údajov spoločnosti verne.sk. Ženy zohrávajú kľúčovú úlohu pri výbere destinácie aj pri tradičnom nákupe dovolenky. Pri nákupe v online cestovných agentúrach je tento fenomén ešte výraznejší.
„Online predaj dovoleniek je fenoménom ostatných 3 rokov. Predpokladáme, že ročne tento spôsob nákupu využije niekoľko desiatok tisíc dovolenkárov,“ hovorí riaditeľ online cestovnej agentúry verne.sk Pavol Mladý. Popri tom až 80 % slovenskej internetovej populácie využíva internet na vyhľadanie ponuky pre dovolenku. Slováci hľadajú dovolenky na internete najmä preto, že tak v krátkom čase získajú prehľad o ponuke a majú možnosť porovnať si ceny, ktoré sú pri online nákupe spravidla nižšie ako dostanú pri návšteve pobočky. Rýchly je aj proces od vyhľadania pobytu až po záväznú rezerváciu a platbu, ktorú čoraz viac Slovákov absolvuje z gauča svojej obývačky, či internetovej kaviarne.
V servise online cestovnej agentúry je dôležité, aby portál zobrazoval dostupnosť a cenu pobytu v reálnom čase: „Predovšetkým pri last minute ponukách je zmena ceny častá a preto zákazník potrebuje aktuálnu informáciu v celom procese rezervácie,“ pripomína Pavol Mladý.
Zákazníci by si podľa neho mali dať pri objednávaní dovolenky cez internet pozor aj na skryté poplatky: „Nie všetky cestovné agentúry uvádzajú na internete konečné ceny pobytov, vrátane všetkých poplatkov.” Dôležité pre rýchle a pohodlné zarezervovanie dovolenky tiež je, či cestovná agentúra na internete ponúka kompletnú možnosť rezervácie, aby nebol potrebný žiadny ďalší kontakt s cestovkou na definitívne potvrdenie, či zaplatenie za pobyt.
Napriek výhodám online nákupu by mal mať spotrebiteľ stále možnosť kontaktovať agentúru telefonicky, napríklad pre prípad reklamácie.