RIO DE JANEIRO - Brazílsky úrad pre práva spotrebiteľov a menšín podal sťažnosť na zmyselnú reklamu na pivo, v ktorej vystupuje dedička hotelového reťazca Paris Hiltonová (29). Považuje reklamu za sexistickú, a teda urážlivú pre ženy.
Reklama ukazuje luxusný apartmán v Riu na morskom pobreží, v ktorom si Hiltonová v krátkych čiernych šatách berie z chladničky provokatívnym spôsobom plechovku piva. Tajne ju fotografuje mladík z domu naproti. Hiltonová sa s plechovkou mazná a nakoniec ju otvorí za potlesku okoloidúcich, ktorí jej "predstavenie" sledujú.
Reklama propaguje nové svetlé pivo Devassa Bem Loura a Hiltonová, ktorej búrlivý život a častá účasť na spoločenských večierkoch býva predmetom záujmu bulvárnych médií, pre značku vystupovala už na nedávnom karnevale v Riu. Brazílsky Zväz pre reguláciu reklamy podľa DPA tiež skúma, či v reklame okrem možného sexizmu nejde také o propagáciu nadmernej konzumácie alkoholu.