Tragická zrážka metra vo Washingtone (Zdroj: SITA)
WASHINGTON - Prevádzkovateľov washingtonského metra ešte pred tromi rokmi úrady upozornili na bezpečnostné riziká ich zastaraných vlakových vozňov. Pri zrážke dvoch z nich v pondelok prišlo o život deväť ľudí a asi 80 ďalších utrpelo zranenia.
V utorok to potvrdila členka Národného úradu pre bezpečnosť dopravy Debbie Hershmanová. "V roku 2006 sme vydali odporúčania o istých rizikách v prípade vozňov série 1000," povedala Hersmanová reportérom na mieste pondelkového nešťastia. "Odporúčali sme... buď vylepšiť tieto vozne, alebo ich vyradiť." Prevádzkovateľ washingtonského metra však podľa nej nepristúpil ani k jednej z ponúkaných možností.
Americký úrad v stredu preskúmal trosky havarovaného metra a snažil sa nájsť príčinu najhoršieho nešťastia v histórii washingtonského metra, ktoré každý deň prepraví 800 tisíc ľudí. Zatiaľ však nikto nevie, prečo súprava - údajne jedna z najstarších - v povrchovej časti trate nabúrala do druhej. NTSB informoval aj o tom, že 42-ročná vodička inkriminovanej linky Jeanice McMillanová riadila vlaky len tri mesiace po ukončení polročného výcviku. Samotná McMillanová haváriu neprežila. Predbežné vyšetrovanie preukázalo, že jej vlak bol nastavený na automatický systém a tesne pred zrážkou McMillanová pravdepodobne zatiahla núdzovú bezpečnostnú brzdu. Fatálnej kolízii sa jej však už nepodarilo zabrániť.
Incident sa odohral po tom, ako jeden zo šesťvozňových vlakov z neznámych dôvodov narazil zozadu do inej súpravy, ktorá predtým zastavila na rovnakej koľaji. Nehoda sa stala okolo 17:02 miestneho času (23:02 SELČ) neďaleko stanice Fort Totten na povrchovom úseku takzvanej červenej linky, ktorá neďaleko odtiaľ križuje hranicu susedného štátu Maryland.
Americký úrad v stredu preskúmal trosky havarovaného metra a snažil sa nájsť príčinu najhoršieho nešťastia v histórii washingtonského metra, ktoré každý deň prepraví 800 tisíc ľudí. Zatiaľ však nikto nevie, prečo súprava - údajne jedna z najstarších - v povrchovej časti trate nabúrala do druhej. NTSB informoval aj o tom, že 42-ročná vodička inkriminovanej linky Jeanice McMillanová riadila vlaky len tri mesiace po ukončení polročného výcviku. Samotná McMillanová haváriu neprežila. Predbežné vyšetrovanie preukázalo, že jej vlak bol nastavený na automatický systém a tesne pred zrážkou McMillanová pravdepodobne zatiahla núdzovú bezpečnostnú brzdu. Fatálnej kolízii sa jej však už nepodarilo zabrániť.
Incident sa odohral po tom, ako jeden zo šesťvozňových vlakov z neznámych dôvodov narazil zozadu do inej súpravy, ktorá predtým zastavila na rovnakej koľaji. Nehoda sa stala okolo 17:02 miestneho času (23:02 SELČ) neďaleko stanice Fort Totten na povrchovom úseku takzvanej červenej linky, ktorá neďaleko odtiaľ križuje hranicu susedného štátu Maryland.