Odhadovované miesto pádu na monitore
RIO DE JANEIRO - Brazílska armáda dnes našla ďalšie trosky lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa so 228 ľuďmi na palube zrútilo do Atlantiku. Vyšetrovanie náhleho zmiznutia airbusu sa už rozbehlo naplno.
Francúzskej leteckej spoločnosti krátko pred tragédiou niekto v Latinskej Amerike hrozil bombovým atentátom, povedal dnes jej hovorca.
Brazílske prieskumné lietadlo Embraer R-99 identifikovalo štyri nové zóny s troskami lietadla. Ležia asi 90 kilometrov južne od pôvodne vymedzenej oblasti, povedal hovorca brazílskeho vojenského letectva Jorge Amaral. "Našlo niekoľko objektov roztrúsených v okruhu piatich kilometrov, vrátane zrejme kovového kusu s priemerom sedem metrov a aj dvadsať kilometrov dlhú škvrnu leteckého paliva," spresnil. Prvé úlomky lietadla sa našli ešte v utorok.
Na miesto nešťastia asi 700 kilometrov od brazílskych ostrovov Fernando de Noronha vyrazili špecialisti brazílskeho a francúzskeho námorníctva. Úlohou posádky štyroch brazílskych lodí a jedného tankera je predovšetkým pátrať po prípadných žijúcich, hoci túto možnosť vylučujú prakticky všetci odborníci, a zobrať trosky havarovaného lietadla. Hľadať trosky by malo pomôcť aj lietadlo vybavené systémom AWACS francúzskeho letectva ako aj plavidlo s dvoma miniponorkami, ktoré môžu pátrať do hĺbky 6000 metrov. V miestach, kde sa lietadlo zrútilo, je hĺbka až 4700 metrov.
Takzvané čierne skrinky, o ktorých vyzdvihnutie ide predovšetkým, môžu ležať na oceánskom dne v hĺbke 2000 až 3000 metrov. Sú konštruované tak, aby vysielali signály až 30 dní od chvíle, keď sa dotknú vody. Podľa brazílskych odborníkov by mali byť nepoškodené napriek hĺbke, v ktorej sa teraz zrejme nachádzajú.
Šéf francúzskych vyšetrovateľov Paul-Louis Arslanian na tlačovej konferencii však neprejavil prílišný optimizmus, že by sa čierne skrinky našli. Upozornil, že skrinky ležia nielen v hlbokej, ale aj hornatej časti Atlantiku. Prvú správu s výsledkami vyšetrovania možno podľa neho očakávať koncom júna.
Do Brazílie prileteli francúzski vyšetrovatelia, ktorí budú musieť riešiť veľkú záhadu - ako mohlo búrkové počasie spôsobiť pád lietadla, pričom celá tragédia sa musela odohrať tak rýchlo, že piloti ani nestihli vyslať núdzové volanie. Lietadlá sú bežne vybavené niekoľkými náhradnými zdrojmi energie a sú konštruované tak, aby odolali úderom bleskov.
Hovorca Air France Nicolas Petteau potvrdil tvrdenia médií, že kancelária spoločnosti v Argentíne dostala niekoľko dní pred záhadným zmiznutím airbusu telefonickú hrozbu. Podľa nej sa mal let 415 z Buenos Aires do Paríža 27. mája stať terčom bombového atentátu. Lietadlo Boeing 777 prehľadala polícia, ktorá hrozbu vylúčila.
Francúzsky minister obrany Hervé Morin pripustil, že zmiznutý Airbus A330 sa mohol stať obeťou teroristického útoku. Nič tomu však podľa neho zatiaľ nenasvedčuje, je to len jedna z mnohých skúmaných hypotéz. Agentúra Reuters uviedla stanovisko istého predstaviteľa Pentagonu, podľa ktorého terorizmus nič nedokazuje.
Airbus 330 s 216 cestujúcimi a 12 členmi posádky odštartoval v nedeľu z Rio de Janeira, s predpokladaným príletom do Paríža v pondelok. Z radarov zmizol v pondelok v skorých ranných hodinách.
Brazílske prieskumné lietadlo Embraer R-99 identifikovalo štyri nové zóny s troskami lietadla. Ležia asi 90 kilometrov južne od pôvodne vymedzenej oblasti, povedal hovorca brazílskeho vojenského letectva Jorge Amaral. "Našlo niekoľko objektov roztrúsených v okruhu piatich kilometrov, vrátane zrejme kovového kusu s priemerom sedem metrov a aj dvadsať kilometrov dlhú škvrnu leteckého paliva," spresnil. Prvé úlomky lietadla sa našli ešte v utorok.
Na miesto nešťastia asi 700 kilometrov od brazílskych ostrovov Fernando de Noronha vyrazili špecialisti brazílskeho a francúzskeho námorníctva. Úlohou posádky štyroch brazílskych lodí a jedného tankera je predovšetkým pátrať po prípadných žijúcich, hoci túto možnosť vylučujú prakticky všetci odborníci, a zobrať trosky havarovaného lietadla. Hľadať trosky by malo pomôcť aj lietadlo vybavené systémom AWACS francúzskeho letectva ako aj plavidlo s dvoma miniponorkami, ktoré môžu pátrať do hĺbky 6000 metrov. V miestach, kde sa lietadlo zrútilo, je hĺbka až 4700 metrov.
Takzvané čierne skrinky, o ktorých vyzdvihnutie ide predovšetkým, môžu ležať na oceánskom dne v hĺbke 2000 až 3000 metrov. Sú konštruované tak, aby vysielali signály až 30 dní od chvíle, keď sa dotknú vody. Podľa brazílskych odborníkov by mali byť nepoškodené napriek hĺbke, v ktorej sa teraz zrejme nachádzajú.
Šéf francúzskych vyšetrovateľov Paul-Louis Arslanian na tlačovej konferencii však neprejavil prílišný optimizmus, že by sa čierne skrinky našli. Upozornil, že skrinky ležia nielen v hlbokej, ale aj hornatej časti Atlantiku. Prvú správu s výsledkami vyšetrovania možno podľa neho očakávať koncom júna.
Do Brazílie prileteli francúzski vyšetrovatelia, ktorí budú musieť riešiť veľkú záhadu - ako mohlo búrkové počasie spôsobiť pád lietadla, pričom celá tragédia sa musela odohrať tak rýchlo, že piloti ani nestihli vyslať núdzové volanie. Lietadlá sú bežne vybavené niekoľkými náhradnými zdrojmi energie a sú konštruované tak, aby odolali úderom bleskov.
Hovorca Air France Nicolas Petteau potvrdil tvrdenia médií, že kancelária spoločnosti v Argentíne dostala niekoľko dní pred záhadným zmiznutím airbusu telefonickú hrozbu. Podľa nej sa mal let 415 z Buenos Aires do Paríža 27. mája stať terčom bombového atentátu. Lietadlo Boeing 777 prehľadala polícia, ktorá hrozbu vylúčila.
Francúzsky minister obrany Hervé Morin pripustil, že zmiznutý Airbus A330 sa mohol stať obeťou teroristického útoku. Nič tomu však podľa neho zatiaľ nenasvedčuje, je to len jedna z mnohých skúmaných hypotéz. Agentúra Reuters uviedla stanovisko istého predstaviteľa Pentagonu, podľa ktorého terorizmus nič nedokazuje.
Airbus 330 s 216 cestujúcimi a 12 členmi posádky odštartoval v nedeľu z Rio de Janeira, s predpokladaným príletom do Paríža v pondelok. Z radarov zmizol v pondelok v skorých ranných hodinách.