(Zdroj: Profimedia)
LONDÝN – Pivné ružové okuliare prestali fungovať. Aspoň v Anglicku. Podľa odborného časopisu British Journal of Psychology ak si muž vypije, tak sa mu vôbec nezdajú všetky ženy krásne.
Autorom štúdie je Vincent Egan z britskej Leicesterskej univerzity. Skúmal, ako sa muži pozerajú na vek ženy, ak si dobre vypijú. Jeho pokusnou vzorkou bolo 240 heterosexuálov od 18 do 70 rokov v baroch a kaviarňach. Ukazoval im fotky žien s make-upom a pýtal sa na ich vek a atraktívnosť.
„Tí, čo pili alkohol, celkovo hodnotili všetky ženy na snímkach ako menej pôvabné v porovnaní s tými, ktorí alkohol nepili. To úplne odporuje zažitému pojmu pivné okuliare,“ konštatoval Egan
Pivné okuliare sú zaužívaným anglickým slangovým výrazom na označenie teórie, že čím niekto viac vypije alkoholu, tým sa mu krajšia a príťažlivejšia zdá osoba opačného pohlavia.
Anglický vedec tiež dospel k názoru, že množstvo použitého make-upu u ženy malo minimálny vplyv na to, ako muži hodnotili jej vek.
„Tí, čo pili alkohol, celkovo hodnotili všetky ženy na snímkach ako menej pôvabné v porovnaní s tými, ktorí alkohol nepili. To úplne odporuje zažitému pojmu pivné okuliare,“ konštatoval Egan
Pivné okuliare sú zaužívaným anglickým slangovým výrazom na označenie teórie, že čím niekto viac vypije alkoholu, tým sa mu krajšia a príťažlivejšia zdá osoba opačného pohlavia.
Anglický vedec tiež dospel k názoru, že množstvo použitého make-upu u ženy malo minimálny vplyv na to, ako muži hodnotili jej vek.