BRATISLAVA - Zobrazovanie fajčiacich ľudí vo filmoch či reklama tabakových výrobkov môžu mladých ľudí podnietiť k fajčeniu.
Podľa amerického Národného inštitútu pre výskum rakoviny minuli reklamné spoločnosti a agentúry na reklamu tabakových výrobkov za rok 2005 viac než 13 miliárd amerických dolárov. "Ide o prvú vládnu správu o vplyve reklamy na spotrebu tabaku. Okrem toho fajčenie vo filmoch podporuje tento zlozvyk najmä u mladistvých," uviedol bývalý prezident Americkej zdravotnej asociácie Ronald Davis.
Fajčenie spôsobuje v Spojených štátoch amerických okolo 400 000 predčasných úmrtí ročne. Na základe správy sa šesť najväčších amerických filmových štúdií rozhodlo umiestniť na začiatky filmov a DVD varovanie, ak snímka fajčiarsky zlozvyk zobrazuje alebo nejakým spôsobom propaguje.
Fajčenie spôsobuje v Spojených štátoch amerických okolo 400 000 predčasných úmrtí ročne. Na základe správy sa šesť najväčších amerických filmových štúdií rozhodlo umiestniť na začiatky filmov a DVD varovanie, ak snímka fajčiarsky zlozvyk zobrazuje alebo nejakým spôsobom propaguje.