BRATISLAVA/PRAHA - Obľúbený obchodný reťazec Lidl v Česku testuje nový predajný model. V menej vyťažených hodinách budú na určitých pobočkách fungovať iba samoobslužné pokladne a k dispozícii bude iba jeden zamestnanec. Táto zmena sa však nie vždy stretla so spokojnosťou zo strany zákazníkov. Reťazec odmieta, že by tak robili z dôvodu nedostatku zamestnancov. Podľa vyjadrení Lidl Slovensko, u nás to tak už na vybraných predajniach funguje.
Obchodný reťazec Lidl od februára začal v Česku v niekoľkých vybraných predajniach testovať nový predajný model. V menej exponovanej hodine obsluhu pásových a samoobslužných pokladní zaisťuje iba jeden zamestnanec. To znamená, že klasické pokladne sú uzavreté a daný zamestnanec je k dispozícii pri samoobslužných pokladniach. Informuje o tom český portál idnes.cz. Rovno sa mu s negatívnou skúsenosťou zveril čitateľ.
„Po dlhšej dovolenke som vyrazil v nedeľu popoludní na väčší rodinný nákup do Lidlu v Roudnici nad Labem. Klasická pokladňa však bola zatvorená, vzhľadom na množstvo položiek sa mi nechcelo nákup skenovať sám na samoobslužných,“ uviedol svoju nespokojnosť. Lidl v reakcii na tento prípad uviedol, že pochybila zamestnankyňa, ktorá mala podľa inštrukcií vyjsť zákazníkovi v ústrety a pokladňu na žiadosť otvoriť.
Lidl tiež odmietol, že by nový predajný model skúšal z dôvodu nedostatku zamestnancov. „S nedostatkom zamestnancov sa nestretávame. Tým, že obsluhu pokladní zaistí jeden zamestnanec, sa môžu ostatní venovať ďalším činnostiam ako je doplňovanie tovaru, kontrolovanie čerstvosti a udržiavanie čistoty v predajni,“ popisuje český hovorca reťazca. Podľa neho reťazec svoje služby aj v spolupráci s kolegami zo zahraničia stále inovuje a hľadá model, ktorý bude pre zákazníkov príjemný a pre zamestnancov efektívny.
Na Slovensku to už funguje
"Vo vybraných predajniach sú v zákaznícky najmenej exponovaných hodinách (spravidla
v prvú a poslednú hodinu) primárne otvorené samoobslužné pokladnice. Zamestnanci
majú následne viac priestoru venovať sa procesom v predajni a poskytnúť zákazníkom ešte
lepší servis," uviedol pre Topky.sk hovorca spoločnosti Lidl Slovensko Tomáš Bezák.
Potvrdzuje, že v prípade, ak má zákazník záujem o klasické nablokovanie tovaru, personál predajne mu vyhovie. "Personál predajne rovnako priebežne vyhodnocuje situáciu a v prípade ak by sa začali tvoriť rady, otvoria sa klasické pokladne. Našou prioritou totiž je čo najrýchlejšie vybavenie zákazníka," vysvetľuje Bezák a dodáva, že v zóne samoobslužných pokladníc sa vždy nachádza ich personál ochotný poradiť a pomôcť.