VIEDEŇ – Na kultúrnej akcii, ktorá sa konala v Dolnom Rakúsku, sa objavila staro-nová sódová voda značky Neger. Zákazníkom však tento názov prišiel viac ako nevhodný a s fotkou sa pochválili v redakcii rakúskeho denníka Heute.
Na sódovej vode značky Neger je obrázok Maura v sukni. Výrobca sa však bráni. Meno dostala sódová voda podľa majiteľa firmy a logo sa mu údajne páči. Kontroverzný názov a logo si všimla ako prvá čitateľka rakúskeho denníka Heute Sylvia B. Logová, no do redakcie sa ozývali aj ďalší čitatelia s kritikou a upozornením verejnosti.
55-ročný Rakušan, ktorý poukazoval na nedávnu kauzu, ktorá sa odohrala v USA, v ktorej slávny výrobca ryže Uncle Ben´s musel nahradiť fotku muža tmavej pleti vo svojom logu uviedol, že tento druh propagácie výrobku mu nepríde vhodný. Pre majiteľov Horsta a Stefana Negerových z Dolného Rakúska je to však v poriadku. Svojím zákazníkom sa snažia teraz vysvetliť, že to nie je marketingový ťah, ale skutočné meno ich rodinného klanu.
„Naše logo na fľašiach sódovej vody je už viac ako päťdesiat rokov,“ uviedol osemdesiatročný majiteľ firmy Horst Neger. Rodinný podnik vyrába sódovú vodu Neger-Soda, ale aj vlastnú limonádu. Obľúbené u zákazníkov sú aj ich ďalšie nápoje ako Frucade alebo limonáda Schmex. Kritiku zo strany verejnosti už považujú za „otravnú“ a podľa nich je postavička na etikete iba stelesnením ich mena. „Napríklad kôň ako logo firmy sa k nám jednoducho nehodí. Čo mám robiť? Je to iba moje meno,“ dodal nešťastný majiteľ.