BRATISLAVA/BERLÍN - Spravili zásadné rozhodnutie. Reč je o obchodnom reťazci Lidl, ktoré muselo pristúpiť k nepopulárnemu rozhodnutiu. Vzhľadom na stúpajúce ceny za dopravu a elektrinu chcú od začiatku roka výrazne zredukovať nepotravinový sortiment. Dotkne sa tento krok aj Slovenska?
Pre tento krok sa obchodný reťazec Lidl rozhodol zatiaľ len v domovskej krajine - v Nemecku. Od začiatku roka chce totiž výrazne zosekať ponuku nepotravinového sortimentu. Ide najmä o oblečenie, náradie či elektronika. Ten je medzi spotrebiteľmi veľmi obľúbený, avšak, vysoká inflácia, problémy s logistikou, vysoké ceny komodít a vyššie ceny na skladovanie sú nekompromisné. Informoval o tom portál Lebensmittel Zeitung. Tento krok by sa nateraz mal týkať len nemeckého trhu.
„Všetko s vyššou cenou ako 20 eur má dramatický pokles,“ uviedol diskontný manažér Lidla, ktorý nechcel byť menovaný. Aj to má byť dôvod, prečo chce reťazec ponuku tohto tovaru čo najviac okresať.
A čo Slovensko?
Avšak, údajne sa tieto zmeny netýkajú slovenského trhu. „Lidl bude aj v budúcnosti ponúkať týždenne sa meniaci nepotravinový sortiment. Veríme, že zákazníkov budeme aj naďalej úspešne oslovovať širokou škálou každodenných produktov vo výbornom pomere ceny a výkonu tak v kamenných predajniach, ako aj v našom internetovom obchode,“ uviedol hovorca Lidla Tomáš Bezák pre portál tvnoviny.sk. Naopak, český lidl problémy eviduje. „V súčasnej dobe ponuku ovplyvňuje predovšetkým narušený globálny logistický reťazec a z toho vyplývajúce oneskorenie dodávok. Okrem toho, rovnako ako všetci účastníci trhu, pozorujeme zmenu nákupného správania,“ uviedla PR špecialista českého Lidla Iveta Barabášová s tým, že na aktuálnu situáciu je dobre pripravený.