Piatok22. november 2024, meniny má Cecília, zajtra Klement

FOTO Blamáž v Británii: Ukrajinky v pikantných polohách, zneužitie podporného programu!

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto (Zdroj: profimedia.sk)

LONDÝN - Reklamy na online zoznamky zneužili situáciu okolo útoku Ruska na Ukrajinu. Počas invázie totiž ponúkali možnosť stretnúť sa s osamelými Ukrajinkami. Využívali to najmä slobodní muži a cez oficiálny britský podporný program Homes for Ukraine.

Úrad pre reklamné štandardy (ASA) uviedol, že tri reklamy od SofiaDate, ktoré sa na internete objavili v máji s modelkami oblečenými v spodnej bielizni a v sexi pózach, spájali zraniteľnosť žien s ich sexuálnym príťažlivosťou, uvádza Daily Mail.

Britská vláda v tom čase spustila podporný program Homes for Ukraine, v rámci ktorého môžu Briti ubytovať u seba doma utečencov z Ukrajiny. Reklamy s tým súvisiace propagovali miestne noviny. V jednej z nich bola na balkóne odfotená blondínka v úzkych žltých šatách, o ktorej sa vydavateľ Newsquest vyhlásil, že je trošku vyzývavá a sexi, ale nemá to nič spoločné so ženami, ktoré utekajú pred vojnou. Spravodajský portál sa však po zvážení rozhodol reklamy odstrániť, pretože zrejme boli v rozpore s ich zásadami o odmietnutí reklám na prostitúciu a obchodovania s ľuďmi. 

Ďalšie vyšetrovanie odhalilo, že niektorí muži využívajú utečenecký program na kontaktovanie sa so slobodnými a zraniteľnými ženami, ktoré utekajú pred vojnou. ASA boli podané už tri sťažnosti, v ktorých sa uvádzalo, že reklamy boli nevhodné a urážlivé v kontexte vojny na Ukrajine. 

Centrum pomoci SOS Ukrajina končí svoju prevádzku (archívne video)

Centrum pomoci SOS Ukrajina končí svoju prevádzku (Zdroj: TASR/František Iván)

Využitie situácie

Astrasoft Projects, ktorá spočiatku tiež propagovala vyzývavé pózy modeliek, tiež reklamy odstránila. Prvá reklama sa objavila na webovej stránke Dorset Echo a uvádzala: "Môžete sa stretnúť s tisíckami osamelých ukrajinských žien. Zabudnite na osamelosť. Buďte šťastní." Druhá a tretia reklama, obe zobrazené na webovej stránke škótskych novín The National, obsahovali obrázky žien vo vyzývavých polohách a hlásali: "Spojenie nezadaných mužov z celého sveta s ich ideálnymi partnerkami."

The National and Newsquest Media Group, obchodujúca pod názvom Dorset Echo, uviedli, že tieto reklamy slúžili len ako zoznamovacie reklamy, aj keď z mužského pohľadu sa mohli zdať ako mierne sexistické sexistické. Reklamy sa podľa nich nevzťahujú na vojnu na Ukrajine, neobsahujú žiadne partizánske symboly a tiež nie sú útočné voči ukrajinským ženám alebo vo všeobecnosti voči ukrajinskému ľudu. Na podporu sťažností ASA uviedla, že ženy v reklamách boli zobrazené spôsobom, ktorý bol aspoň čiastočne navrhnutý tak, aby dráždil čitateľov.

Zneužívanie a domáce násilie 

Medzitým v máji vyšlo najavo, že muži so záznamami o domácom zneužívaní alebo násilí údajne posielali správy slobodným Ukrajinkám vo veku 20 až 30 rokov v špeciálne vytvorených skupinách na Facebooku. Niektorí utečenci sa dokonca stali bezdomovcami po tom, čo sa prerušili vzťahy s hostiteľmi alebo sa zistilo, že bývanie nebolo dobre preverené.

FOTO Blamáž v Británii:
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: Getty Images)

Istá matka dvoch detí tvrdila, že celá jej rodina mala spať v jednej malej izbe hneď vedľa kuchyne, a to aj napriek tomu, že im spočiatku boli sľubované oddelené spálne. Dodala, že ich prechodné bývanie bolo plné nacistických obrázkov a sovietskych symbolov.

Viac o téme: UkrajinaUkrajinkaVojna na UkrajineHomes for Ukraine
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu